ARNAU BONADA

Massa coses

[Per Arnau Bonada, economista i president de la Xarxa Onion]

Sabadell hi ha excel·lents restaurants. Així i tot, i que em perdoni l’amic Jordi Roca, he d’admetre que a vegades peco i baixo al barri marítim a dinar per prendre el pols a la capital. Amb aquesta intenció, diumenge passat, vam anar al Salamanca de la Barceloneta, un dels comptats establiments de la zona que encara conserven la seva identitat. Les parets del restaurant estan repletes de fotografies de celebritats al costat de l’emblemàtic Silvestre. Buscant imatges de jugadors de bàsquet, vaig topar amb la d’un -aleshores- somrient Pablo Casado.

D’ençà de la pandèmia, no havia vist el passeig marítim de Barcelona amb tanta vitalitat. A l’entrada de l’Hotel W, una hostessa amb un cartell de Huawei orientava un contínuum de visitants asiàtics cap a l’interior. I a les portes de la majoria de restaurants, es formaven llargues cues d’espera. En diversos d’ells, hi havia una llista de reserves amb el logotip del Mobile World Congress. Sembla que, per fi, es pot dir que Barcelona ha tornat! Tal com em va comentar un taxista, que paga 700 euros al mes pel préstec de la llicència, “Esperem que duri”.

Havent dinat, vam passejar fins a la Plaça Catalunya i ens vam barrejar amb els ucraïnesos que s’hi havien concentrat. Ens van explicar que la seva bandera s’enarbora sempre en vertical: a dalt, el blau del cel; a sota, el groc dels camps. Cridaven diverses consignes en ucraïnès, alguna en castellà com “No a la guerra!” i una en anglès: “N.A.T.O., close the sky!”. En sentir-los cantar l’himne, vaig pensar que, en aquells precisos moments, els seus amics i familiars devien ser a un refugi antiaeri o combatent tancs amb fusells i còctels molotov. Em va resultar impossible contenir l’emoció.

Un té la sensació que tot es succeeix a una velocitat frenètica. En paraules de Plàcid Garcia-Planas, a la darrera setmana “han passat massa coses perquè les puguem assumir i interpretar”. Els sentiments d’impotència, ràbia i tristesa són enormes. Esperem que, com Raskólnikov, els crims trobin el seu càstig.

Amb tot, la realitat no s’atura i ahir vaig visitar el MWC i el 4YFN amb una delegació de la Xarxa Onion. Hi vam trobar Dau Apps, Haddock, Columat, Qualla, B2BRouter, TICC, Proppos, Topomono, etc. El talent sabadellenc triomfa arreu. Que tinguem pau i salut per continuar emprenent.