Boix intenta simplificar tot el que veu per després construir en abstracteQui assisteixi a l'exposició, que s'inaugura demà dimecres, a les 19 h, podrà contemplar obres abstractes inspirades en l’espai urbà, l’arquitectònic i els espais que se’n generen. Però, sobretot, basades en una simplificació a la recerca de la geometria més essencial: línies, plans i volums verticals i horitzontals, inclinats o superposats. Boix, de fet, ja havia tractat aquest imaginari a altres col·leccions, com Ple | Buit, El lloc on trepitjo i el lloc on transito i Simbiosis entre Arquitectura | Natura.
ARA A PORTADA
-
Nit històrica a la Nova Creu Alta: el CE Sabadell és nou equip de Segona Divisió Marc Segarra Rodríguez
-
-
FOTOS | El CE Sabadell arriba a la Nova Creu Alta: així ha estat la rebuda de l'afició Marc Segarra Rodríguez
-
-
Pep Sala (Sau): “El Carles estaria content que la gent el recordés amb tanta estima” Guillem Plans Roca
Caminar pel carrer desconstruint l’espai
- ‘Werens’, sobre l’art efímer: “No ens fa por que es perdi, sabem que el temps arribarà”
Publicat el
09 de març de 2020 a
les 20:36
Actualitzat el
10 de març de 2020 a les
11:38
Convertir el món real en un món imaginat a través de l’abstracció. Aquesta és la premissa d’Emília Boix, qui utilitza les seves passejades per les ciutats i els barris vells com a element inspirador. “Quan vaig caminant, que és com un acte de reflex, veig els edificis i els racons com si fossin línies i volums”, explica. És la seva forma de desconstruir el paisatge urbà. “I després, l’intento tornar a construir, però de la manera més simple”, afegeix, sobre el seu procés de creació.
I en aquesta nova construcció del que veu (que plasma als seus quadres, gravats i escultures), intenta que sigui més senzill i en la qual existeixi comunicació. La seva obra es podrà veure a l'exposició L’espai que habitem, a l'Acadèmia de Belles Arts de Sabadell, de l'11 de març al 8 d'abril.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Cultura i oci
Joan Carles Sunyer: "Hem de cuidar la identitat del Fresc perquè no perdi mai la singularitat"
-
Cultura i oci
Un mal d’esquena fa guanyar el Premi Prudenci Bertrana
-
Cultura i oci
Jordi Campoy Boada guanya el Prudenci Bertrana amb 'Fer cantar els arbres'
-
Cultura i oci
De la seva habitació a la gran pantalla: apunteu aquest nom, Mar Weisz
-
Cultura i oci
El FIMS 26 arrenca amb un concert de l’Orquestra d’Acordions de Sabadell i Gorka Hermosa al Teatre Principal
-
Cultura i oci
Dos científics guanyen el Premi BBVA Sant Joan de literatura catalana