ARA A PORTADA
Mor Salvador Cadena, l'extècnic del Centre d'Esports i diversos clubs del Vallès
Va exercir també al primer equip arlequinat com a segon d'Antonio Jaurrieta i Vicenç Dauder
- Brutal agressió a dos policies de Sabadell assaltats per un grup violent
- Pere Figueras Valls
- Periodista
Publicat el
21 de febrer de 2022 a
les 19:44
Actualitzat el
21 de febrer de 2022 a les
19:49
Després de la mort del mític Joan Murtró i Martí, a qui el diumenge passat el CE Mercantil va rendir un emotiu homenatge pòstum posant el seu nom a les instal·lacions d'Arraona-Merinals, el Futbol Base sabadellenc i vallesà ha perdut un altre entrenador entregat durant tota la seva vida a la labor formativa com Salvador Cadena i Palahí, a l'edat de 88 anys.
Salvador Cadena va estar vinculat al Centre d'Esports gairebé una dècada, lligat principalment a les categories inferiors del club. "Va ser un dels pioners del Vallès", recordava el també tècnic sabadellenc, Julià Garcia. Va exercir a diferents banquetes de la zona vallesana com el Rubí, Granollers, San Cristóbal o Barberà i també altres clubs catalans com el Manresa o el San Mauro.
D'altra banda, va tenir cert protagonisme en el primer equip arlequinat. En la temporada 83/84, Cadena va començar com a segon d'Antonio Jaurrieta i després de la seva destitució va exercir com a màxim responsable en dues jornades: Avilés Industrial (5-0) i Lleida (0-0). Després continuaria com a ajudant de Vicenç Dauder aquella mateixa temporada en la qual el Sabadell es va proclamar campió del grup I de Segona B pujant a Segona A i en la següent, la 84/85 a la categoria de plata.
El mític ex massatgista del Centre d'Esports, Josep Orriols, el recorda com un "home tranquil i honest, admirador de la filosofia de Menotti. Va marcar una època en la qual els entrenadors, a més de dirigir els equips, feien de consellers dels jugadors. El Salvador era com un pare que marcava el futur dels jugadors". D'altra banda, era també un home molt conegut en l'àmbit de la restauració pel vincle familiar amb aquest món.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Esports
400 quilòmetres en bicicleta per veure un partit del CE Sabadell
-
Esports
L'Astralpool CN Sabadell s'acomiada de la lluita per la lliga amb una nova derrota contra l'Assolim Mataró
-
Esports
El Tennis Sabadell, campió i subcampió d'Espanya d'esquaix per equips
-
Esports
El CE Sabadell afronta l'última jornada amb el segon lloc en joc i contra un rival que es juga la temporada
-
Esports
Marc Cabestany no continuarà al capdavant del filial del CE Sabadell
-
Esports
Primer assalt pel títol: el CN Sabadell vol donar la sorpresa a la Sant Sebastià