ARA A PORTADA
Així fan esclatar els cotxes a les pel·lícules... des de Barberà del Vallès
- El temps: cel serè i sol radiant
Publicat el
20 de novembre de 2018 a
les 12:37
Actualitzat el
20 de novembre de 2018 a les
12:44
Tot acaba en una explosió: el vehicle s'eleva per sobre dels caps en un núvol de fum i guspires. Els ulls s'obren i les mandíbules cauen, bocabadades. La reacció és genuïna, i això buscaven els autors de la detonació. Tot succeeix en un plató de cinema, però no ens trobem a Hollywood, sinó al polígon industrial de Barberà del Vallès: aquí hi tenen la seva nau els experts en efectes especials d'In Extremis Film Services.
"El nostre treball és generar físiques mortals de manera que no ho siguin", explica el fundador de l'empresa, Lluís Rivera, en l'entrevista publicada avui a l'edició en paper del Diari de Sabadell. L'espectacle que generen, però, té molt de mètode: "hem d'aconseguir crear un llenguatge d'efectes que l'espectador llegeixi com mortal però que sigui segur", insisteix Rivera.
La seguretat és una prioritat per als responsables d'In Extremis. "Al moment en què un efecte es torna perillós, parem de fer tomes", explica Rivera, i recorda que -com en qualsevol altra feina- "és fins i tot ilegal fer-te mal mentre estàs treballant". Per això -afegeix- "la virtut de l'especialista és no perdre-li el respecte a la por: la virtut de l'especialista és saber preveure".
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Cultura i oci
Armengol Trio connecta amb la natura amb instruments africans, de fang i flaures
-
Cultura i oci
Gara Roda porta 'El Firmament' al TNC: “Tantes dones en un escenari és insòlit”
-
Cultura i oci
Andrea Motis esgota entrades a la CavaUrpi dissabte
-
Cultura i oci
El festival Observa, a punt per començar tres setmanes de música al parc de Catalunya
-
Cultura i oci
Sabadell "presumirà" del mestre compositor Benet Casablancas
-
Cultura i oci
Hi ha un Observa per a cadascú: quina és la teva energia?