ARA A PORTADA
- L’Ajuntament organitza xerrades per orientar les famílies en l’elecció del centre escolar
Publicat el
28 de febrer de 2020 a
les 18:00
Actualitzat el
03 de març de 2020 a les
10:36
Núria Maeso (Sabadell, 1953), ara ja jubilada, va exercir de mestre durant molts anys a l’escola pública de la ciutat. Maeso acaba de publicar En Drobnic vol ser lliure, per a nens i nenes de 8 a 10 anys amb unes precioses il·lustracions de Pilarín Bayés, que es presentarà aquest divendres al vespre a la Llar del Llibre. Per això, de llibres per infants en sap un pou.
En Drobnic vol ser lliure és el seu segon llibre infantil i el darrer que ha publicat. “Els animals són protagonistes en la literatura infantil. El gos és molt empàtic”, explica. Maeso té una gosseta semblant a en Drobnic. “Em vaig inspirar molt amb ella”, reconeix l’escriptora.
Els seus anys a l’escola han estat, diu “molt focalitzats en la lectoescriptura”, sobretot en P-5, cicle inicial i cicle mitjà. Té un postgrau en pedagogia terapèutica que li ha permès ajudar els nens amb problemes d’aprenentatge. A més, per les seves mans han passat molts llibres de lectura.
Fruit d’aquesta experiència, un bon dia es va decidir narrar les seves pròpies històries. Tanmateix, el seu primer llibre no va ser de literatura infantil, sinó un estudi sobre un poble de la Cerdanya, coescrit amb la mestra del municipi, Pilar Alberti. Aquest inici literari li va servir per descobrir-se com escriptora. El següent pas va ser un recull de poesies seves per a nens i nenes amb il·lustracions del sabadellenc Josep Ubia.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Cultura i oci
Roger Padrós es voldria quedar a viure en aquesta nit
-
Cultura i oci
Ven'nus: "He actuat a festes majors de llocs que no conec, però mai a Sabadell"
-
Cultura i oci
La Simfònica del Vallès i la Banda de Música, dos concerts que no fallen mai per Festa Major
-
Cultura i oci
Els Saballuts provaran la torre de 8 per Festa Major: "Hem treballat i en tenim moltes ganes"
-
Cultura i oci
Nil Moliner porta la seva 'religió' a Sabadell: "És una ciutat on he viscut coses meravelloses"
-
Cultura i oci
La Coordinadora de Músics de Sabadell posa la banda sonora local a la Festa Major