ARA A PORTADA
-
Cultura i oci 150 Saballuts porten els castells de Sabadell fins a Estocolm: "És un orgull!" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Esports Lliga Hypermotion, primer capítol: el CE Sabadell visita el Real Sporting Marc Segarra Rodríguez
-
Sabadell La lletra petita de la ZBE que permet a milers de veïns circular amb cotxes sense etiqueta S. G.
-
Sabadell FOTOS | Vetllar pels 200 felins del Solar dels Gats a ple estiu: "N'hi ha que necessitaran medicació tota la vida" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell VÍDEO | Sis dotacions i un helicòpter en un incendi en una zona boscosa de Torre-romeu Sergi Gonzàlez Reginaldo
- Carme Forcadell podrà continuar sortint cada dia de la presó tot i el recurs de la Fiscalia al Suprem
Publicat el
02 de novembre de 2020 a
les 21:26
Actualitzat el
03 de novembre de 2020 a les
14:53
L’editorial Quaderns de la font del Cargol acaba de publicar Tots aquests anys, epistolari 1972-1980, la correspondència inèdita entre el dramaturg Josep M. Benet i Jornet i l’insigne poeta Feliu Formosa (Sabadell, 1934).
Aquestes cartes ens porten fins als anys 70, quan es va forjar l’amistat entre Josep M. Benet i Jornet i Feliu Formosa, marcada per la passió pel teatre i la literatura. La correspondència retrata des dels anys posteriors al Maig del 68 fins als primers de la democràcia. Coincideix amb una de les primeres reinvencions dramatúrgiques de Benet i Jornet (que culminarà amb la inquietant Revolta de bruixes, del 1976). I també amb els poemes de dol del Cançoner (1976) i el dietarisme descarnat d’El present vulnerable (1979), de Formosa, gestats al voltant de la mort de la seva primera esposa, l’actriu Maria Plans, el 1974.
Amb humor, i a vegades mala bava, les cartes ressenyen i furguen en els anys i personatges fundacionals de la cultura catalana d’avui.
En principi, Formosa havia de presentar aquest volum el proper 15 de novembre a Premià de Dalt, juntament amb la filla del seu interlocutor, Carlota Benet. Els actors Pep Tosar i Joan Casas tenien previst llegir fragments del llibre. Tanmateix, aquest acte està en l’aire ara mateix.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Cultura i oci
David Vila i Ros publica ‘La llengua i tu’, una defensa del català des de l’ús quotidià
-
Cultura i oci
Com sona l’estiu a Sabadell?
-
Cultura i oci
Ramiro Fernández i l’estudi on fa cinquanta anys que construeix el seu món ideal
-
Cultura i oci
"Hem normalitzat la roba barata i està feta per gent que no viu bé": l'aposta per l'atemporalitat de 'Gorina Atelier'
-
Cultura i oci
WATERPROOF, el candidat sabadellenc a disc de l’estiu
-
Cultura i oci
David Vallés, com un peix molt trempat a dins de l’aigua al Mercat Central