[/caption]
El pianista de Sabadell Lluís Coloma segueix imparable i ha abocat la seva energia pel boogie-woogie en un duo amb el nord-americà Bob Seeley, hereu de l’essència del gènere i llegenda viva amb estil únic. El presentarà al nou festival «Campi qui Boogie!» que impulsa a Barcelona entre el 31 de maig i el 3 de juny.
El títol del disc de Lluís Coloma i Bob Seeley (International Boogie woogie explosion) i els sobrenoms que han adoptat per a l’ocasió («Machine Gun Fingers» i «The Spider», respectivament) són uns bons indicadors de l’explosiu boogie-woogie que bull entre les seves mans en aquesta producció de Jordi Pujol per al prestigiós segell Fresh Sound. Ho rematen a la caràtula amb aquest advertiment, al costat del dibuix d’una bomba: «Warning: keep this CD away from fire. Very inflamable boogie material».
Ritme i virtuosisme
Pur ritme i virtuosisme és el que serveixen, en efecte, el sabadellenc i el nord-americà a les tecles amb temes de Meade Lux Lewis (Yancey Special, Lux’s Boogie, Honky Tonk Train Blues...), Albert Ammons & Pete Johnson (Boogie Woogie Dream, Cuttin’ the boogie), Jack Fina (Bumble Boogie) o Fats Waller (Black and Blue), entre d’altres.
Bob Seeley, crescut a Detroit, és una llegenda viva del piano boogie-woogie i dipositari del vell estil de tocar: va aprendre directament de mestres com el mateix Meade Lux Lewis.
Gran amic de Lluís Coloma, amb qui sintonitza dins i fora de l’escenari, el pianista de Sabadell va tenir el privilegi de gravar amb ell a duo al Cafè Central de Madrid l’incendiari material que ara es publica.
És, cal dir-ho, el primer CD en directe i també el primer duo de Seeley, malgrat la seva llarga trajectòria. Tota una fita que combina la vella escola amb «el punt més modern» que aporta Coloma, diu ell mateix. El contrast de personalitats porta a un altre nivell el ‘boogie’ de tota la vida.
«Campi qui Boogie!»
A Barcelona li faltava un festival internacional dedicat al boogie-woogie i Lluís Coloma, que ja té experiència i èxit acumulats amb la Boogie Reunion de la Nova Jazz Cava de Terrassa per Reis, s’ha llençat a la piscina i ha invertit molts esforços per poder presentar, el proper 31 de maig, el «Campi qui Boogie!» Seran quatre dies d’una «explosió de boogie-woogie a la primavera barcelonina» que comptarà amb Bob Seeley –presentaran el seu nou CD– i els pianistes catalans August Tharrats i David Giorcelli.
El programa s’obre dijous, 31 de maig, a la Fàbrica Moritz (Rda. Sant Antoni, 39-43) amb un «Boogie Tast» en format de cocktail, a peu dret, que per només 10 euros (8 anticipada) permetrà sentir tots els pianistes del festival (22h.)
La cita principal són els concerts de l’1 i el 2 de juny a l’Hotel Palace (antic Ritz. Gran Via 668). Seeley i Coloma hi seran els dos dies, el primer amb David Giorcelli de convidat i el segon amb August Tharrats (15/18 euros). A més, la nit de divendres coincidirà amb la presentació oficial del CD International Boogie woogie explosion.
Diumenge, 3 de juny, el festival es clourà amb un «Vermut Boogie» a la Fàbrica Moritz amb la col·laboració d’uns ballarins de Lindy Hop i Swing (8/10 euros, sense seient). Entrades a www.boogiewoogie.es.
Com a complement, Bob Seeley impartirà una «master class» dissabte, 2 de juny, a Pianos Puig.
Lluís Coloma s’ha pres amb «moltíssima il·lusió» el festival, tot i la feinada la dificultat de trobar finançament (els espònsors, entre ells la imprempta Elias de Sabadell) ajuden «en espècies». És una inversió, diu, amb la qual espera no perdre diners.
ARA A PORTADA
-
Sabadell El Treball de Recerca de Sabadell que ha guanyat un premi i faria somriure Joan Oliver Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Sabadell El “no” dels metges a fer hores extres es fa notar al Parc Taulí: "S'estan deixant de fer proves i intervencions" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Esports Pau Morilla-Giner: "Conceptualment estem preparats per a la Lliga Hypermotion, però encara no tenim les mans i els cervells necessaris" Marc Segarra Rodríguez
-
Cultura i oci Quim Masferrer: "He anat a enterraments i he casat amics que he fet al ‘Foraster’" Guillem Plans Roca
Publicat el
16 de maig de 2012 a
les 18:39
Actualitzat el
08 de juny de 2018 a les
10:30
[caption id="attachment_24009" align="alignleft" width="300" caption="Foto: Andrew Elias"]
[/caption]
El pianista de Sabadell Lluís Coloma segueix imparable i ha abocat la seva energia pel boogie-woogie en un duo amb el nord-americà Bob Seeley, hereu de l’essència del gènere i llegenda viva amb estil únic. El presentarà al nou festival «Campi qui Boogie!» que impulsa a Barcelona entre el 31 de maig i el 3 de juny.
El títol del disc de Lluís Coloma i Bob Seeley (International Boogie woogie explosion) i els sobrenoms que han adoptat per a l’ocasió («Machine Gun Fingers» i «The Spider», respectivament) són uns bons indicadors de l’explosiu boogie-woogie que bull entre les seves mans en aquesta producció de Jordi Pujol per al prestigiós segell Fresh Sound. Ho rematen a la caràtula amb aquest advertiment, al costat del dibuix d’una bomba: «Warning: keep this CD away from fire. Very inflamable boogie material».
Ritme i virtuosisme
Pur ritme i virtuosisme és el que serveixen, en efecte, el sabadellenc i el nord-americà a les tecles amb temes de Meade Lux Lewis (Yancey Special, Lux’s Boogie, Honky Tonk Train Blues...), Albert Ammons & Pete Johnson (Boogie Woogie Dream, Cuttin’ the boogie), Jack Fina (Bumble Boogie) o Fats Waller (Black and Blue), entre d’altres.
Bob Seeley, crescut a Detroit, és una llegenda viva del piano boogie-woogie i dipositari del vell estil de tocar: va aprendre directament de mestres com el mateix Meade Lux Lewis.
Gran amic de Lluís Coloma, amb qui sintonitza dins i fora de l’escenari, el pianista de Sabadell va tenir el privilegi de gravar amb ell a duo al Cafè Central de Madrid l’incendiari material que ara es publica.
És, cal dir-ho, el primer CD en directe i també el primer duo de Seeley, malgrat la seva llarga trajectòria. Tota una fita que combina la vella escola amb «el punt més modern» que aporta Coloma, diu ell mateix. El contrast de personalitats porta a un altre nivell el ‘boogie’ de tota la vida.
«Campi qui Boogie!»
A Barcelona li faltava un festival internacional dedicat al boogie-woogie i Lluís Coloma, que ja té experiència i èxit acumulats amb la Boogie Reunion de la Nova Jazz Cava de Terrassa per Reis, s’ha llençat a la piscina i ha invertit molts esforços per poder presentar, el proper 31 de maig, el «Campi qui Boogie!» Seran quatre dies d’una «explosió de boogie-woogie a la primavera barcelonina» que comptarà amb Bob Seeley –presentaran el seu nou CD– i els pianistes catalans August Tharrats i David Giorcelli.
El programa s’obre dijous, 31 de maig, a la Fàbrica Moritz (Rda. Sant Antoni, 39-43) amb un «Boogie Tast» en format de cocktail, a peu dret, que per només 10 euros (8 anticipada) permetrà sentir tots els pianistes del festival (22h.)
La cita principal són els concerts de l’1 i el 2 de juny a l’Hotel Palace (antic Ritz. Gran Via 668). Seeley i Coloma hi seran els dos dies, el primer amb David Giorcelli de convidat i el segon amb August Tharrats (15/18 euros). A més, la nit de divendres coincidirà amb la presentació oficial del CD International Boogie woogie explosion.
Diumenge, 3 de juny, el festival es clourà amb un «Vermut Boogie» a la Fàbrica Moritz amb la col·laboració d’uns ballarins de Lindy Hop i Swing (8/10 euros, sense seient). Entrades a www.boogiewoogie.es.
Com a complement, Bob Seeley impartirà una «master class» dissabte, 2 de juny, a Pianos Puig.
Lluís Coloma s’ha pres amb «moltíssima il·lusió» el festival, tot i la feinada la dificultat de trobar finançament (els espònsors, entre ells la imprempta Elias de Sabadell) ajuden «en espècies». És una inversió, diu, amb la qual espera no perdre diners.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
[/caption]
El pianista de Sabadell Lluís Coloma segueix imparable i ha abocat la seva energia pel boogie-woogie en un duo amb el nord-americà Bob Seeley, hereu de l’essència del gènere i llegenda viva amb estil únic. El presentarà al nou festival «Campi qui Boogie!» que impulsa a Barcelona entre el 31 de maig i el 3 de juny.
El títol del disc de Lluís Coloma i Bob Seeley (International Boogie woogie explosion) i els sobrenoms que han adoptat per a l’ocasió («Machine Gun Fingers» i «The Spider», respectivament) són uns bons indicadors de l’explosiu boogie-woogie que bull entre les seves mans en aquesta producció de Jordi Pujol per al prestigiós segell Fresh Sound. Ho rematen a la caràtula amb aquest advertiment, al costat del dibuix d’una bomba: «Warning: keep this CD away from fire. Very inflamable boogie material».
Ritme i virtuosisme
Pur ritme i virtuosisme és el que serveixen, en efecte, el sabadellenc i el nord-americà a les tecles amb temes de Meade Lux Lewis (Yancey Special, Lux’s Boogie, Honky Tonk Train Blues...), Albert Ammons & Pete Johnson (Boogie Woogie Dream, Cuttin’ the boogie), Jack Fina (Bumble Boogie) o Fats Waller (Black and Blue), entre d’altres.
Bob Seeley, crescut a Detroit, és una llegenda viva del piano boogie-woogie i dipositari del vell estil de tocar: va aprendre directament de mestres com el mateix Meade Lux Lewis.
Gran amic de Lluís Coloma, amb qui sintonitza dins i fora de l’escenari, el pianista de Sabadell va tenir el privilegi de gravar amb ell a duo al Cafè Central de Madrid l’incendiari material que ara es publica.
És, cal dir-ho, el primer CD en directe i també el primer duo de Seeley, malgrat la seva llarga trajectòria. Tota una fita que combina la vella escola amb «el punt més modern» que aporta Coloma, diu ell mateix. El contrast de personalitats porta a un altre nivell el ‘boogie’ de tota la vida.
«Campi qui Boogie!»
A Barcelona li faltava un festival internacional dedicat al boogie-woogie i Lluís Coloma, que ja té experiència i èxit acumulats amb la Boogie Reunion de la Nova Jazz Cava de Terrassa per Reis, s’ha llençat a la piscina i ha invertit molts esforços per poder presentar, el proper 31 de maig, el «Campi qui Boogie!» Seran quatre dies d’una «explosió de boogie-woogie a la primavera barcelonina» que comptarà amb Bob Seeley –presentaran el seu nou CD– i els pianistes catalans August Tharrats i David Giorcelli.
El programa s’obre dijous, 31 de maig, a la Fàbrica Moritz (Rda. Sant Antoni, 39-43) amb un «Boogie Tast» en format de cocktail, a peu dret, que per només 10 euros (8 anticipada) permetrà sentir tots els pianistes del festival (22h.)
La cita principal són els concerts de l’1 i el 2 de juny a l’Hotel Palace (antic Ritz. Gran Via 668). Seeley i Coloma hi seran els dos dies, el primer amb David Giorcelli de convidat i el segon amb August Tharrats (15/18 euros). A més, la nit de divendres coincidirà amb la presentació oficial del CD International Boogie woogie explosion.
Diumenge, 3 de juny, el festival es clourà amb un «Vermut Boogie» a la Fàbrica Moritz amb la col·laboració d’uns ballarins de Lindy Hop i Swing (8/10 euros, sense seient). Entrades a www.boogiewoogie.es.
Com a complement, Bob Seeley impartirà una «master class» dissabte, 2 de juny, a Pianos Puig.
Lluís Coloma s’ha pres amb «moltíssima il·lusió» el festival, tot i la feinada la dificultat de trobar finançament (els espònsors, entre ells la imprempta Elias de Sabadell) ajuden «en espècies». És una inversió, diu, amb la qual espera no perdre diners.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Els Mossos busquen l'autor del robatori d'una cadena que va acabar amb un ferit a Sabadell
-
Sabadell
Salven la vida a un motorista accidentat en un dels accessos a Sabadell
-
Sabadell
Aquest juny, camí de ser el més calorós des que hi ha registres a Sabadell
-
Sabadell
Vivac, escalivada i una muntanya màgica: com Jaume Monmany va portar la Flama del Canigó a Sabadell
-
Sabadell
"No hi ha hagut cap incident seriós": un centenar d'avisos als Bombers per Sant Joan a Sabadell
-
Sabadell
FOTOS | Cau un cotxe amb quatre ocupants a les vies del tren al costat de l'Aeroport de Sabadell