És republicà, però no independentista. Ser federalista no l’ha impedit, però, escriure Héroes de la Nación. Apóstoles de la república. amb biografies de Prat de la Riba, Companys, Heribert Barrera, Valentí Almirall, Prat de la Riba o Tarradellas entre altres.
L’historiador barceloní i catedràtic a la Universitat de Girona, que havia donat classes a la UAB, Àngel Duarte Montserrat, 57, va presentar el seu assaig dimarts a la Llar del Llibre.
Quasi tots els que han vingut aquí o són calbs o tenim el cabell blanc.
Sí noi, la República és cosa de gent gran. No és una bandera que atregui precisament a la joventut.
I doncs?
És parla de la República com un record, com l’elegia d’allò que un dia va ser. I una gran part dels estudis del republicanisme són així.
La República és doncs per la tercera edat?
No. Els valors que predica son valors de futur, però que ara també estan presents en noves formacions polítiques.
L’actual independentisme té les seves arrels en aquells antics valors republicans?
Algunes arrels sí, no totes. La idea d’un estat propi beu efectivament del republicanisme.
Què ha de votar a Catalunya un republicà no independentista com vostè?
Ho tenim difícil perquè ni PSC, ni ICV-Verds, ni EUiA tenen la valentia política d’aclarir-se sobre l’independentisme. Si algun partit s’identifiqués clarament amb una república federal, ens ho posarien més fàcil.
ARA A PORTADA
Publicat el
04 de febrer de 2015 a
les 16:16
Actualitzat el
08 de juny de 2018 a les
10:17
És republicà, però no independentista. Ser federalista no l’ha impedit, però, escriure Héroes de la Nación. Apóstoles de la república. amb biografies de Prat de la Riba, Companys, Heribert Barrera, Valentí Almirall, Prat de la Riba o Tarradellas entre altres.
L’historiador barceloní i catedràtic a la Universitat de Girona, que havia donat classes a la UAB, Àngel Duarte Montserrat, 57, va presentar el seu assaig dimarts a la Llar del Llibre.
Quasi tots els que han vingut aquí o són calbs o tenim el cabell blanc.
Sí noi, la República és cosa de gent gran. No és una bandera que atregui precisament a la joventut.
I doncs?
És parla de la República com un record, com l’elegia d’allò que un dia va ser. I una gran part dels estudis del republicanisme són així.
La República és doncs per la tercera edat?
No. Els valors que predica son valors de futur, però que ara també estan presents en noves formacions polítiques.
L’actual independentisme té les seves arrels en aquells antics valors republicans?
Algunes arrels sí, no totes. La idea d’un estat propi beu efectivament del republicanisme.
Què ha de votar a Catalunya un republicà no independentista com vostè?
Ho tenim difícil perquè ni PSC, ni ICV-Verds, ni EUiA tenen la valentia política d’aclarir-se sobre l’independentisme. Si algun partit s’identifiqués clarament amb una república federal, ens ho posarien més fàcil.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Cuca Santos, nova secretària de Discapacitat i Salut Mental del PP català
-
Sabadell
FOTOS | Ensurt per un incendi a prop de Can Jonqueres de Sabadell
-
Sabadell
FOTOS | El dia de l’Orgull LGTBI+ s’inicia amb una manifestació
-
Sabadell
Dol a Ca n'Oriac per la mort de Resu Fernández, una històrica del moviment veïnal
-
Sabadell
FOTOS | Ja ha arribat l'hora de la piscina descoberta
-
Sabadell
"No hi havia temps": què diuen alumnes i docents sobre el 4,2 de Matemàtiques a la Selectivitat?