ARA A PORTADA
- Els dos últims sabadellencs del 2017
- Pere Figueras Valls
- Periodista
Publicat el
04 d’octubre de 2017 a
les 19:12
Actualitzat el
05 de març de 2021 a les
11:13
Els sindicats amb major representació a l’Ajuntament, CCOO i UGT, han criticat l’equip de govern per no sumar-se a l’‘aturada de país’ convocada per la Taula per la Democràcia i sí secundar la vaga general acordada per la CGT.
Tant CCOO como la UGT han fet arribar a la plantilla municipal comunicats en què adverteixen del seu desacord amb la decisió de l’equip de govern. La diferència entre fer aturada o vaga és que, en el primer cas, la protesta té un caire cívic i en el segon la reivindicació té com a objectiu l’exigència de millores laborals. A més, en el cas d’una aturada a més dels treballadors s’hi adhereixen com va passar el 3-O, les patronals Pimec i Cecot a més d’entitats socials i econòmiques.
Cal tenir en compte també, que en el cas de la vaga, es descompta el dia del sou dels treballadors que la secunden. Per Comissions «l’Ajuntament va fer el ridícul» dimarts passat. I ho argumenta assenyalant que «la societat civil va reaccionar com tocava, amb tota la dignitat: tancant empreses, tancant autònoms, tancant molts comerços de la nostra ciutat» i, fins i tot, tancant entitats com el Club de Tennis Sabadell, el Club Natació i empreses de la importància d’Aigües Sabadell. «Tots menys l’Ajuntament que no va tancar!».
El sindicat, recorda que el lema de l’aturada era «Tanquem per dignitat i autoestima», el «clam de tota la societat civil de la ciutat que la formem tots: empresaris, administracions i treballadors». El motiu de la protesta era expressar el rebuig a la violència policial de l’1-O.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Més de 1.500 veïns afectats per dues fuites d'aigua a Sabadell
-
Sabadell
Comença el tall al trànsit a l'Eix Macià, que es prepara per acollir milers de persones durant la Festa Major
-
Sabadell
Quin temps farà durant la Festa Major 2026 a Sabadell?
-
Sabadell
Les fonts del passeig de la Plaça Major ja tornen a brollar
-
Sabadell
106.000 actuacions per la recollida de mobles en un any a Sabadell
-
Sabadell
“El barri sembla un cementiri de cotxes”: desenes de vehicles "abandonats" al sud de Sabadell