ARA A PORTADA
-
El CE Sabadell treu un punt de caràcter davant del Real Murcia amb una gran reacció al tram final Marc Segarra Rodríguez
-
-
Aprendre a conviure amb la pèrdua d'un ésser estimat: “Compartir la tragèdia és terapèutic per al dol” Jan Cañadell Puigmartí
-
50 anys de la Jovenívola: la Colla celebra mig segle de música amb un emotiu retrobament generacional Redacció
-
El jutge revoca el tercer grau de Carme Forcadell
- Sabadell resisteix a la quarta onada, que creix a Catalunya
Publicat el
06 d’abril de 2021 a
les 20:22
El jutjat de vigilància penitenciària número 1 de Catalunya ha estimat el recurs de la fiscalia i ha revocat el tercer grau de la sabadellenca Carme Forcadell i de Dolors Bassa. Gràcies a aquest règim penitenciari, podien passar el cap de setmana a casa, així com sortir de presó els dies laborables i només anar al centre penitenciari per dormir.
El jutjat diu ara que no pot mantenir el tercer grau amb els mateixos arguments que ho va fer fa uns mesos, ja que el Tribunal Suprem després va revocar aquella decisió i les circumstàncies són molt similars.
Per tot això, igual que va passar amb els set presos independentistes de Lledoners, l’expresidenta del Parlament i l’exconsellera hauran de tornar aquest dimarts a la presó de Wad-ras de Barcelona i a Puig de les Basses de Figueres i aquest dimecres ja no tornaran a sortir com feien cada dia des de que al gener la Generalitat els va concedir la semillibertat.
En les seves dues interlocutòries, el magistrat es remet a la interlocutòria del Suprem i diu que concedir el tercer grau abans del compliment del 25% de la pena requereix una “justificació reforçada” i ha de transcórrer un “temps d’estudi suficient” per part dels serveis penitenciaris.
De fet, el magistrat diu que no hi ha gaire informació a l’expedient de Forcadell i Bassa sobre la seva evolució. Totes dues van complir la quarta part de la condemna l’11 de febrer passat, pocs dies després d’obtenir el tercer grau per segon cop.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Ferit greu un motorista en un xoc amb un cotxe a l’avinguda Rafael Casanova
-
Sabadell
Sabadellencs a l'estranger expliquen la seva experiència: "Tinc clar que tornaré"
-
Sabadell
"El Torrent és un barri molt actiu i que es bolca"
-
Sabadell
El testimoni d'una vallesana en l'atac d'Israel a la Flotilla: "Vam trepitjar l’accelerador i vam poder esquivar les llanxes"
-
Sabadell Dues persones intoxicades per un incendi a la cuina d'un habitatge
-
Sabadell
El primer de maig aplega 400 manifestants als carrers de Sabadell