ARA A PORTADA
-
Sabadell Tres milions de la Generalitat per retirar amiant d'escoles de Sabadell Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell El balanç dels 12 milions invertits en les escoles de Sabadell: què s'ha fet al centre dels teus fills? Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
-
Sabadell L'Ajuntament reactiva la reforma del carrer de l'Alcalde Ribé amb una inversió de 840.000 euros Aleix Pujadas Carreras
- 'Un altre món és possible' organitza un acte per reconèixer el valor de la cura
Publicat el
20 de maig de 2021 a
les 16:56
Actualitzat el
21 de maig de 2021 a les
12:40
Les visites guiades retornen a l'espai FOC, entitat local cultural, ubicat a la Via Massagué. Després d'una vintena d'anys, l'espai FOC reimpulsa el guiatge pels forns de ceràmica datats al S.XVIII. La ceràmica era l'activitat econòmica i comercial que tenia Sabadell entre els S.XVII i S.XVIII. En aquest sentit, per reivindicar la seva importància, aquesta entitat, amb la col·laboració del Museu d'història de Sabadell va organitzar una visita guiada per les exposicions dels Forns i Obradors de Ceràmica del S.XVIII, en el marc el dia Internacional dels museus, el 18 de maig.
L'exposició i la visita es troba els subterrani de la botiga de catifes, el local Ventura, ubicada a la Via Massagué número 5. El copropietari de la botiga i l'impulsor de l'exposició, Francesc Ventura, fa una valoració molt positiva respecte al guiatge i la defineix "d'imprescindible pel coneixement de la històrica sabadellenca". En aquest línia, exposa que sempre s'ha donat molta importància a les fàbriques tèxtils de Sabadell, però, que no es pot subestimar l'economia realitzada per la ceràmica, ja que són comparables en diferents èpoques, pel que fa a l'economia i el comerç.
Des de fa una vintena d'any no es feia una visita guiada com la que es va celebrar el dimarts. En la visita s'explica el perquè i com es va descobrir, i la importància que tenia la ceràmica a la ciutat al s. XVIII. Ventura considera que és imprescindible organitzar aquest tipus d'exposicions per "ensenyar l'espai i explicar la importància històrica que té la ceràmica a Sabadell, perquè cap llibre històric ho explica". A la ciutat hi havia 14 obradors de ceràmica, produint milers de peces a l'any que s'exportaven arreu. Tanmateix, assegura Ventura que a més de ser una activitat econòmica era totalment artística i creativa.
ESPAI FOC
L'exposició la van inaugurar l'any 1997, consta de més de cent metre quadrats, amb un forn en cada extrem. Els obradors són considerats, pels experts, el forn de ceràmica més gran que es conserva actualment a Europa. Tanmateix, en l'espai Ventura,s'hi fan altres activitats culturals com exposicions, lectures, concerts, presentacions de llibres, teatre de petit format, entre altres.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Mor el mossèn Jordi Sotorra als 97 anys: "La seva característica era la bondat"
-
Sabadell
Sabadell posa les bases per vendre aigua regenerada a municipis vallesans
-
Sabadell
Repararan dos murs en mal estat al barri de Torre-romeu
-
Sabadell
El Govern de Sabadell rebutja la manifestació per Ceuta i la titlla de "partidista"
-
Sabadell
Més de 1.500 veïns afectats per dues fuites d'aigua a Sabadell
-
Sabadell
Comença el tall al trànsit a l'Eix Macià, que es prepara per acollir milers de persones durant la Festa Major