ARA A PORTADA
-
-
Josep Escartín (síndic): “No podem demonitzar l’oci nocturn; si no, fa la sensació que això és el ‘Far West’” Marta Ordóñez
-
Joana Soler: "Ens sentim molt satisfets d’haver contibuït a obrir camí a músics joves" Guillem Plans Roca
-
VÍDEO | Cremen intencionadament tres contenidors, es queden observant l'escena i fugen quan arriba la policia Redacció
Les restes de Cipriano Martos ja descansen al seu poble natal
- Les restes de Cipriano Martos ja descansen al seu poble natal
Publicat el
03 de juny de 2023 a
les 12:01
Actualitzat el
05 de juny de 2023 a les
13:27
Cipriano Martos 'ha tornat' a casa 50 anys després de la seva mort. Les restes del militant antifranquista han estat entregades aquest 3 de juny als seus familiars i ja descansen al cementiri de Huétor-Tajar (Granada). Tot en un acte organitzat per la família i l'entorn, celebrat a la Casa de la Cultura de la localitat andalusa. Allà la consellera de Justícia, Drets i Memòria, Gemma Ubasart ha entregat les restes identificades al germà de Cipriano, Antonio Martos.
"Aquest és un homenatge merescudíssim a un lluitador per la llibertat", ha dit la consellera després de traslladar una afectuosa salutació a la família i amics en nom de la Generalitat de Catalunya. En paraules de la consellera Ubasart, "pretenem portar amb aquest gest més veritat, més justícia, més reparació i més memòria". "Avui tanquem un cicle d'injustícia i abandonament que ha durat 50 anys", ha assegurat.
A la cita també hi ha participat el director general de Memòria Democràtica, Alfons Aragoneses. "Aquest acte permet als familiars tancar una etapa", ha reblat. "La justícia encara es veu lluny, però amb aquest acte podem reparar parcialment el dany que van patir", ha afegit.
Així doncs, les restes de Martos han pogut ser enterrades al panteó familiar-on estan enterrats també els seus pares- i tanquen així la investigació iniciada el passat mes de desembre com a part del Pla de fosses 2020-2022 de la Generalitat de Catalunya.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
FOTOS | Una casa de Sabadell obre les portes per vendre tot el que hi ha al seu interior
-
Sabadell
La Festa Gallega torna a l’Eix Macià amb gastronomia, música i tradició
-
Sabadell
La Corro Contra el Càncer bat tots els rècords i lliura 27.114 € al Parc Taulí
-
Sabadell
Les fotos (i les abraçades) després de l'últim examen de la Selectivitat 2026 a Sabadell
-
Sabadell
Una vintena d'activitats a la festa major de Ca n'Oriac, amb el focus a les activitats infantils
-
Sabadell
FOTOS | Restauren les imatges més antigues de Sabadell, datades al voltant de 1860