ARA A PORTADA
-
Cultura i oci Dibuixar per mirar: els Urban Sketchers reivindiquen la memòria arquitectònica de Sabadell León Guerrero
-
-
-
Cerdanyola del Vallès Primera setmana sense nous positius des de l'esclat de la pesta porcina Marc Béjar Permanyer
-
Esports Edgar González: "Per l'ambició del projecte i la forma de treballar, tenia clar que volia estar al Sabadell" Marc Segarra Rodríguez
- Vergés afirma que els catalans d'entre 50 i 59 anys es començaran a vacunar aquest mes
Publicat el
01 de maig de 2021 a
les 11:02
La consellera de Salut, Alba Vergés, ha dit aquest dissabte que "de ben segur" que els ciutadans d'entre 50 i 59 anys es començaran a vacunar aquest mes. En una entrevista a 'El Suplement' de Catalunya Ràdio, Vergés ha assegurat que confia que el 9 de maig, quan acabi l'estat de l'alarma, el 80% de les persones d'entre 60 i 79 anys ja estaran vacunades i es podrà obrir la campanya a altres franges.
La consellera ha afegit que més endavant "potser" també es convocaran per franges els ciutadans d'entre 40 i 49, però que, per sota d'aquesta edat, les crides podrien ja ser "massives" sense "filar tan prim", apel·lant, directament, a majors de 16 o 18 anys. Vergés ha assegurat que si la Unió Europea compleix amb els seus compromisos d'entrega de vacunes, es podria arribar al 70% de vacunats al juliol.
"Si no estiguéssim al 70% perquè no arriben tantes vacunes com estan compromeses, ens hi acostaríem", ha dit la consellera de Salut.
Vergés ha explicat que el maig s'espera rebre "gairebé el doble" de vacunes que s'han anat rebent durant l'últim mes, i ha destacat l'estabilitat, sobretot, amb el vaccí de Pfizer, del que s'esperen 270.000 dosis setmanals. Amb les altres vacunes, ha admès la consellera, van "a cegues", amb informació d'última hora i dosis "a comptagotes" en els casos de Janssen i Moderna.
Pel que fa a AstraZeneca, la consellera ha criticat el "desgavell" amb relació a les franges d'edat a què es pot administrar, i ha advertit que confia que no es produeixi una "situació absurda: rebre vacunes i no poder-les posar" perquè l'Estat encara no ha decidit què fer-ne.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Canvi de temps a Sabadell: pluges i inestabilitat en els pròxims dies
-
Sabadell
Quan recuperen els autobusos de Sabadell els horaris habituals?
-
Sabadell
Més superfície visada, però menys pisos nous a Sabadell
-
Sabadell
FOTOS | Aparatós accident de trànsit amb un cotxe bolcat al barri de la Creu Alta de Sabadell
-
Sabadell
Cau una organització amb tentacles a Sabadell que fabricava i distribuïa medicaments il·legals per a animals
-
Sabadell
"A l'hivern, la gent ni se n'adona": per què les apagades elèctriques tarden més a restablir-se a l'estiu?