El
Casal Pere Quart ha acollit el
XXII Congrés Internacional d'Història de la Medicina de Catalunya. La cita s'ha celebrat els dies 11 i 12 de novembre sota el lema "La història en ciències de la salut: del passat al present per projectar el futur". D'aquesta manera hi han assistit prop de 200 participants, provinents d'arreu de l'estat, Andorra, Portugal o Mèxic.
Les activitats
Durant els dos dies el programa científic ha inclòs dues conferències plenàries —la primera de les quals sobre la figura del Dr. Antoni Bosch i Cardellach—,
quatre simposis temàtics i
59 comunicacions acceptades pel Comitè Científic. En un d'aquests s'ha presentat el "
Receptari de Joan Martina", que s'ha editat per primera vegada amb motiu d'aquest Congrés. El manuscrit original d'aquest receptari,
escrit a Sabadell el 1439 en català, es conserva a la Biblioteca-Museu Inguimbertine de Carpentràs, al departament de Valclusa (regió de Provença, Alps, Costa Blava). El volum inclou la reproducció facsímil d'aquest manuscrit, a més de diversos estudis relacionats amb aquest receptari.
[caption id="attachment_279253" align="aligncenter" width="700"]

Prop de 200 professionals han participat a la cita / Cedida[/caption]
El congrés ha estat organitzat per la Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya, la Societat Catalana d'Història de la Medicina i l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i de les Balears (Filial del Vallès Occidental). A més a més, hi han col·laborat la Diputació de Barcelona, l'Ajuntament de Sabadell, el Govern d'Andorra i la Fundació Bosch i Cardellach, entre altres institucions i fundacions relacionades amb la temàtica del Congrés.
L'esdeveniment ha comptat amb la
participació sabadellenca del
Dr. Joan Sala, president de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques, i l'alcaldessa,
Marta Farrés qui ha agraït la presència de l'acte a la ciutat.