ARA A PORTADA
-
Sabadell La Galia i l'Encarna, un vincle que venç la distància: "És com una més de la família i me l'estimo com a una neta" Sílvia Fernández Sequero
-
-
Sabadell "Tots els companys de promoció han trobat bones ofertes de feina": les carreres més ben pagades després de graduar-se Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell FOTOS | Sant Julià es posa el pitet per gaudir de la paella de la seva Festa Major Aleix Pujadas Carreras
-
Sabadell Les obres que no descansen durant l’agost a Sabadell: quines continuaran en marxa? Jan Cañadell Puigmartí
L’atur al Vallès cau en els primers sis mesos de l’any
Vallès
Va tancar el juny amb un 1,5% menys de persones sense feina i el nombre de contractes es dispara un 9,7%, a falta de les dades d’aquest mes
- L’atur al Vallès cau en els primers sis mesos de l’any
Publicat el
30 de juliol de 2024 a
les 10:58
Actualitzat el
30 de juliol de 2024 a les
11:00
Cau l’atur a 12 dels 23 municipis del Vallès Occidental. La nostra comarca tanca el mes de juny amb 42.689 persones a l’atur, el que representa un 1,5% menys en només un any. L’atur retrocedeix i el nombre de nous contractes es dispara: en només un mes, se n’han signat un 9,7% més.
El mes de juny, generalment, és un bon mes pel que fa a ocupació: segons els registres de l’Observatori del Vallès Occidental, només va augmentar els anys 2008 i 2020, anys que coincidien amb l’esclat de la crisi econòmica i la sanitària. Al mes de juny, la comarca té 1.121 persones desocupades menys que el juny de 2023, una caiguda del 2,6%. La taxa d’atur registral de la comarca baixa fins al 9,07%, tot i que està per sobre de la catalana (8,42%).
I quins són els municipis on la caiguda ha estat més accentuada? A Vacarisses ha caigut significativament (-5,0%), seguit de Palau-solità i Plegamans (-3,7%), Sabadell (-2,2%), Viladecavalls (-2,1%). %), Cerdanyola del Vallès (-2,1%) i Terrassa (-2%), per sobre de la mitjana a Catalunya (-1,8%). En contraposició, els municipis on s’ha registrat ara un increment de l’atur és a Matadepera (+5,3%), Ullastrell (+3,3%), Sant Llorenç Savall (+1,9%) i Sant Cugat (+1,9%). En concret, a la nostra ciutat, la taxa d’atur és del 10% el mes de juny, amb 10.776 persones cercant feina, 239 menys que l’any passat.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Vallès
Nil i Júlia, els noms més posats al Vallès Occidental
-
Vallès
FOTOS | Una intensa fumera en un garatge de Barberà del Vallès activa un ampli dispositiu dels Bombers
-
Vallès Una treballadora de la llar, detinguda per robar joies i diners en domicilis de Sant Cugat
-
Vallès
Usuaris i entitats sobre la carretera entre Castellar i Terrassa: "Hi ha molt marge de millora"
-
Vallès
La Ludwig Band, Els Catarres i Ginestà encapçalen la Festa Major de Castellar del Vallès
-
Vallès
Cinc detinguts a diversos municipis del Vallès per una estafa de més de 130.000 euros