Acollir amb tots els drets i els deures

"Estem convençuts que el conjunt de la societat també en sortirà beneficiada"

20 d’abril de 2026

Les cues a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) que vam veure ahir des de primera hora del matí van ser reveladores. Centenars de migrants sense papers van anar al servei públic municipal per arreglar la seva situació a l’Estat. La regularització de persones migrants impulsada pel govern d’Espanya beneficiarà mig milió de persones a tot l’Estat, 150.000 a Catalunya i unes 7.000 a Sabadell, segons ha pogut saber el Diari. Darrere d’aquests números hi ha persones amb noms i cognoms, i una història. Havíem de reconèixer-los com a part de la societat, no només per una raó ètica i humanitària, sinó també perquè treballen i contribueixen decisivament al creixement econòmic de la ciutat i del conjunt del país.

Reconèixer aquestes persones com a ciutadans de ple dret és donar-los seguretat i reconeixement, i obrir-los la porta a un conjunt de drets; i també suposa contraure deures que cal complir, com la resta de la ciutadania. Una de les repercussions immediates que esperem que tingui aquesta mesura és la possibilitat de treballar i la dignificació de les condicions laborals dels nouvinguts. “No he tingut mai el permís per fer-ho i és molt complicat viure en aquestes condicions”, ens explicava una de les afectades. La regularització també permetrà l’accés ple als serveis públics i atorgarà seguretat jurídica i protecció als migrants.

Estem convençuts que el conjunt de la societat també en sortirà beneficiada en termes de creixement del PIB, en termes laborals... i socialment suposarà un enriquiment cultural i un repunt demogràfic davant la baixa natalitat. Avantatges per a tots. Un win-win de manual.