ARA A PORTADA
-
Cultura i oci Dibuixar per mirar: els Urban Sketchers reivindiquen la memòria arquitectònica de Sabadell León Guerrero
-
-
Cerdanyola del Vallès Primera setmana sense nous positius des de l'esclat de la pesta porcina Marc Béjar Permanyer
-
Festa Major On i quan pots aconseguir el mocador de Festa Major 2026 a Sabadell? Marc Béjar Permanyer
-
Vallès L'estació de l'AVE al Vallès reapareix en escena: pot parar l'alta velocitat a casa nostra? Marc Béjar Permanyer
Publicat el
16 de novembre de 2016 a
les 21:33
La troballa dels fòssils de fa 11,6 milions d’anys de la petita Laia, el primat amb extremitats semblants als hominoïdeus que replanteja l’origen evolutiu de l’home, ha tornat a nèixer al museu de l’Institut Català de Paleontologia (ICP) Miquel Crusafont.
Dimecres al vespre es va presentar l’escultura de la nova espècie d’hominoïdeu Pliobates cataloniae, descrita a finals de l’any passat a la revista Science i coneguda popularment com a Laia.
L’escultura ha estat elaborada per l’artista Ramon López i ha comptat amb el suport de l’Obra Social “la Caixa”. La Laia va ser la protagonista del programa Quèquicom “Laia, una branca en l’evolució humana” emès dimarts pel Canal 33.
Salvador Moyà, director del ICP, va dir l’escultura a partir de la troballa del 2011 als jaciments de l’abocador de Can Mata als Hostalets de Pierola, permet oferir la part divulgativa que complementa el treball científic de l’insitut.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Canvi de temps a Sabadell: pluges i inestabilitat en els pròxims dies
-
Sabadell
Quan recuperen els autobusos de Sabadell els horaris habituals?
-
Sabadell
Més superfície visada, però menys pisos nous a Sabadell
-
Sabadell
FOTOS | Aparatós accident de trànsit amb un cotxe bolcat al barri de la Creu Alta de Sabadell
-
Sabadell
Cau una organització amb tentacles a Sabadell que fabricava i distribuïa medicaments il·legals per a animals
-
Sabadell
"A l'hivern, la gent ni se n'adona": per què les apagades elèctriques tarden més a restablir-se a l'estiu?