ARA A PORTADA
-
Sabadell El Mercat de la Creu Alta celebra 60 anys amb la mirada fixada en el futur: "Ens hem de posar les piles" Aleix Pujadas Carreras
-
-
Festa Major 31FAM, Nil Moliner, Macaco, Doctor Prats... Descobreix tot el cartell de Festa Major de Sabadell Guillem Plans Roca
-
-
Festa Major Aquest és el cartell de la Festa Major de Sabadell 2026, dissenyat per Abril Blanes G. P.
- Sabadell s'uneix a la promoció del Mundial femení d'handbol
Publicat el
24 de novembre de 2021 a
les 13:21
Actualitzat el
24 de novembre de 2021 a les
20:14
Sabadell commemorarà el Dia Internacional per a l’Eliminació de les Violències vers les Dones, el 25-N, amb un programa que contempla més d'una vintena d'activitats. Exposicions, espectacles de foc, xerrades i performances són alguns dels actes que contempla el programa.
El dijous a les 9.15h tindrà lloc l’acte d’adhesió al nou protocol per a l’abordatge de les violències masclistes i LGTBIfòbiques de Sabadell, a l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia. L’acte compta amb la representació de les entitats, organismes i serveis que formen part del circuit per a l’abordatge d’aquestes violències. L’objectiu d’aquest protocol és millorar la coordinació i donar una resposta eficaç a les persones afectades.
A les 12h tindrà lloc l’acte institucional a l’entrada nord de Sabadell (avda. de Matadepera amb el carrer de Lles) on es realitzarà la lectura del manifest de la Taula de Gènere, Feminismes i LGTBI, amb la presència de membres del consistori i representació de la Taula, i es presentarà un missatge unitari contra les violències masclistes.
Ja a la tarda, a les 19h de la tarda el Centre Cívic Can Llong acull l’acte central “Veu de dona”, una performance a càrrec de 40 dones participants dels tallers de teatre de la Federació d’Associacions Veïnals de Sabadell (FAVS) i de membres de la Taula de Gènere, Feminismes i LGTBI. D'altra banda, del 22 al 25 de novembre la façana de l’Ajuntament s’il·luminarà de color lila.
Paral·lelament, el Comitè Feminista de Sabadell ha organitzat a les 19h una Marxa de torxes a l'estació d'FGC al barri de Can Feu.
Aquest any, a Sabadell, ja han mort dues dones a mans de les seves parelles. El passat mes de juliol un home va matar a ganivetades la seva parella i va amagar el cos en un bagul. A Campoamor també es va produir un feminicidi l'agost d'aquest any, quan van trobar el cos sense vida d'una jove amb signes de violència.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Ivan Bagan: quan salvar vides també passa per entendre els edificis
-
Sabadell
VÍDEO | Crema un vehicle de neteja enmig del carrer
-
Sabadell
Quan Sabadell tancava per vacances
-
Sabadell
“Molesten, però si són per millorar la ciutat, endavant”
-
Sabadell
Les obres que no descansen durant l’agost a Sabadell: quines continuaran en marxa?
-
Sabadell
Les rebaixes d’estiu de Sabadell, glop d’alè per al comerç tot i la onada de calor