ARA A PORTADA
-
Cultura i oci Dibuixar per mirar: els Urban Sketchers reivindiquen la memòria arquitectònica de Sabadell León Guerrero
-
-
-
Cerdanyola del Vallès Primera setmana sense nous positius des de l'esclat de la pesta porcina Marc Béjar Permanyer
-
Vallès L'estació de l'AVE al Vallès reapareix en escena: pot parar l'alta velocitat a casa nostra? Marc Béjar Permanyer
L'estafa dels falsos hereus de difunts: detinguts per desviar més de dos milions d'euros
Sabadell
Els Mossos van arrestar nou persones a Sabadell, Rubí, Terrassa i Barcelona
- L'estafa dels falsos hereus de difunts: detinguts per desviar més de dos milions d'euros
Publicat el
05 de desembre de 2023 a
les 11:50
Actualitzat el
06 de desembre de 2023 a les
09:43
Els Mossos d'Esquadra han desmantellat un grup criminal que va aconseguir desviar més de dos milions d'euros d'un banc fent-se passar per hereus de clients morts. La culminació de l'operatiu policial va tenir lloc dimecres 29 de novembre, quan els investigadors de la Unitat Central de Blanqueig de Capitals i Delictes Econòmics dels Mossos van detenir nou persones a Sabadell, Rubí, Terrassa i Barcelona. Se'ls atribueix pertinença a grup criminal, delictes d'estafa, falsedat documental i blanqueig de capitals. Segons els Mossos, la banda captava terceres persones per fer-se passar pels hereus dels difunts.
La policia catalana indica que la traçabilitat de les operacions econòmiques va permetre descobrir una societat instrumental que s'utilitzava per administrar immobles adquirits amb els diners fraudulents desviats pels falsos hereus. Un dels líders del grup criminal treballava a l'entitat financera i s'encarregava de facilitar informació personal dels clients a la persona encarregada de falsificar documents.
Tot plegat es va començar a descobrir a finals de setembre, quan els Mossos van tenir coneixement de l'existència del grup a través del mateix banc. Aquesta informació indicava que la banda estava organitzada i que un dels membres era un seu empleat, condició que la banda explotava des de feia temps. La mateixa font afegia que el grup s'havia apropiat de dipòsits bancaris de clients tramitant expedients de testamentària fraudulents.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Canvi de temps a Sabadell: pluges i inestabilitat en els pròxims dies
-
Sabadell
Quan recuperen els autobusos de Sabadell els horaris habituals?
-
Sabadell
Més superfície visada, però menys pisos nous a Sabadell
-
Sabadell
FOTOS | Aparatós accident de trànsit amb un cotxe bolcat al barri de la Creu Alta de Sabadell
-
Sabadell
Cau una organització amb tentacles a Sabadell que fabricava i distribuïa medicaments il·legals per a animals
-
Sabadell
"A l'hivern, la gent ni se n'adona": per què les apagades elèctriques tarden més a restablir-se a l'estiu?