La Crida per Sabadell reclama trencar tots els lligams amb Israel

El grup municipal defensarà una moció al ple de setembre en què proposa accions concretes de suport a Palestina

Publicat el 25 de setembre de 2025 a les 18:05

La Crida per Sabadell defensarà una moció de suport a Palestina en el pròxim ple municipal, dilluns 29 de setembre. El portaveu de la formació, Oriol Rifer, subratlla que “no és una moció de partit, és una moció de ciutat” i demana donar veu al poble palestí. La formació alternativa ha presentat la moció aquest dijous en roda de premsa.

L’acte també ha comptat amb la participació de Mazeed Khalilia, un refugiat palestí que fa més de 20 anys que viu a Sabadell. És el vicepresident i portaveu de la Comunitat Palestina a Catalunya i durant el seu discurs ha denunciat "el silenci de la Unió Europea" respecte al conflicte palestí i ha nomenat algunes de les dades sobre la massacre del seu poble, en el qual han mort més de 60.000 persones segons dades oficials. “Soc palestí i català, i molt orgullós”, ha remarcat.

El grup municipal de la Crida defineix la moció com a no simbòlica, sinó d’accions concretes per al trencament de les relacions amb l’estat d’Israel. Demanen que l'Ajuntament se sumi a qualsevol vaga o aturada convocada per sindicats en solidaritat amb Palestina i que tallin relacions amb qualsevol empresa, entitat cultural, educativa o esportiva vinculada a Israel. Tant Rifer com Khalilia defensen que la lluita per Palestina ha de ser un compromís de ciutat, polític i ètic i rebutgen el discurs que parla de “conflicte entre dues parts” perquè tenen clar que “qui no condemna el genocidi, forma part del genocidi”.