ARA A PORTADA
-
Sabadell La Galia i l'Encarna, un vincle que venç la distància: "És com una més de la família i me l'estimo com a una neta" Sílvia Fernández Sequero
-
-
Sabadell "Tots els companys de promoció han trobat bones ofertes de feina": les carreres més ben pagades després de graduar-se Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell FOTOS | Sant Julià es posa el pitet per gaudir de la paella de la seva Festa Major Aleix Pujadas Carreras
-
Sabadell Les obres que no descansen durant l’agost a Sabadell: quines continuaran en marxa? Jan Cañadell Puigmartí
- Bea Ortiz comanda l'històric triomf de la selecció espanyola davant els Estats Units
- Marc Segarra Rodríguez
- Cap d'Esports
Publicat el
29 de juliol de 2024 a
les 17:20
Actualitzat el
30 de juliol de 2024 a les
09:21
Cop sobre la taula. La selecció espanyola femenina de waterpolo s'ha imposat als Estats Units (11-13) a la segona jornada de la fase de grups dels Jocs Olímpics. El combinat estatal no guanyava les americanes en un gran torneig des del Mundial de Barcelona del 2013. La històrica victòria ha estat comandada per les jugadores de l'Astralpool, especialment per una Bea Ortiz que ha anotat cinc gols.
L'inici, però, entreveia un partit molt més magre. Maggie Steffens ha inaugurat el marcador als 30 segons i malgrat que ha respost una altra ex de l'Astralpool, Elena Ruiz, per empatar, les estatunidenques s'han allunyat aprofitant superioritats (3-1). Aleshores, la selecció estatal ha trobat una bona eina per fer dubtar la forta defensa americana: enviar pilotes a Maica Garcia. La sabadellenca ha escurçat distàncies i, al segon quart, ha començat a provocar una major vigilància a la zona de dos metres per alliberar les seves companyes.
Això ho han aprofitat Judith Forca i Pili Peña per capgirar el marcador. Després que tornés a igualar l'equip nord-americà, Bea Ortiz i Garcia han deixat el mínim avantatge espanyol al descans (5-6). A la represa, la mateixa Ortiz s'ha erigit en la gran MVP del partit i amb quatre gols consecutius ha allunyat les de Miki Oca en el marcador (6-11). Ha reaccionat l'equip d'Adam Krikorian que han respost el parcial negatiu amb un 4-0 que ha reduït la distància a només un gol.
Però ha aparegut Anni Espar per retornar calma a l'equip espanyol i els nervis a l'estatunidenc. La precipitació en l'atac i la falta de claredat han estat protagonistes fins a un minut del final quan Martina Terré ha aturat un penal a Maddie Musselman per certificar el triomf del combinat estatal. Paula Leitón ha arrodonit el seu bon partit l'últim gol espanyol. Un triomf històric i que omple de moral l'equip de Miki Oca que ja té a tocar la primera plaça del grup i somnia que sigui l'any de l'anhelat or.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Esports
El CE Sabadell 26-27 s'estrena amb una derrota contra el Castellón
-
Esports
Una medalla que Luca Khidasheli mai oblidarà: "Tinc ganes de demostrar del que soc capaç"
-
Esports
Dol al CN Sabadell per la mort de Carles Ruiz, president de l'entitat del 2003 al 2011
-
Esports
FOTOS | Doble campionat d'Espanya de natació artística pel CN Sabadell
-
Esports
FOTOS | Eufòria a Sabadell amb la classificació d'Espanya per a la final del Mundial
-
Esports
José Luís Català: del filial perico a viure la seva segona etapa amb el CE Sabadell