ARA A PORTADA
-
Cultura i oci Dibuixar per mirar: els Urban Sketchers reivindiquen la memòria arquitectònica de Sabadell León Guerrero
-
-
-
Cerdanyola del Vallès Primera setmana sense nous positius des de l'esclat de la pesta porcina Marc Béjar Permanyer
-
Esports Edgar González: "Per l'ambició del projecte i la forma de treballar, tenia clar que volia estar al Sabadell" Marc Segarra Rodríguez
Jutges, advocats i fiscals protesten davant els jutjats de Sabadell
Sabadell
Es queixen de les males condicions en què es troba l'edifici
- El temps: Cel mig ennuvolat però sense pluja
Publicat el
25 de juliol de 2019 a
les 14:49
Actualitzat el
25 de juliol de 2019 a les
16:35
L'entorn judicial de Sabadell al complet s'ha concentrat aquest dijous al migdia davant l'edifici dels jutjats a l'Eix Macià per denunciar les males condicions en què es troba l'edifici. Prop d'un centenar d'advocats, jutges i fiscals han denunciat la situació "insostenible" que viuen a l'edifici, amb temperatures que aquest estiu han superat els 27 graus de màxima que marca la llei, i amb greus deficiències en seguretat i mobilitat.
"Hem tingut magistrades que s'han desmaiat, hem tingut actuacions judicials que ha estat imposible de celebrar... Portem suspenent molts judicis des de finals del mes de juny", ha denunciat Gloria Pérez Padilla, degana dels jutges a Sabadell, que ha destacat que l'enderrariment dimecres passat de la declaració de l'alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, pel Cas Mercuri no és un cas aïllat.
La magistrada ha destacat també que Sabadell és "el segon partit judicial en importància després de Barcelona capital" i que té uns 400 treballadors que passen regularment per l'edifici. Per aquesta raó, cobra cada cop més força la demanda d'un nou edifici, que encara no tindria ubicació clara, però que segons els advocats, l'Ajuntament veuria amb bons ulls.
"Demanem que s'arregli aquesta situació de veritat i que es comenci a treballar en un edifici que no presenti aquests problemes i que aculli realment les necessitats d'una ciutat com Sabadell en l'àmbit de la justícia", ha dit Manolo Hernández Martín, degà del Col·legi d'Advocats de Sabadell, que ha agraït la predisposició del consistori per solucionar el problema.
El Col·legi d'Advocats ha demanat en els darrers dies la dimissió de la consellera de Justícia, Ester Capella, i ha denunciat que encara no ha rebut cap resposta de la Generalitat. "No han estat per la labor. Consideren que tenen altres prioritats al seu departament, i segur que són molt respectables, però no podem negar que això que tenim aquí és una necessitat i un problema", ha denunciat Hernández Martín.
https://www.diaridesabadell.com/2019/07/25/calor-jutjats-sabadell-2021-consellera/
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Canvi de temps a Sabadell: pluges i inestabilitat en els pròxims dies
-
Sabadell
Quan recuperen els autobusos de Sabadell els horaris habituals?
-
Sabadell
Més superfície visada, però menys pisos nous a Sabadell
-
Sabadell
FOTOS | Aparatós accident de trànsit amb un cotxe bolcat al barri de la Creu Alta de Sabadell
-
Sabadell
Cau una organització amb tentacles a Sabadell que fabricava i distribuïa medicaments il·legals per a animals
-
Sabadell
"A l'hivern, la gent ni se n'adona": per què les apagades elèctriques tarden més a restablir-se a l'estiu?