ARA A PORTADA
-
Sabadell Tres milions de la Generalitat per retirar amiant d'escoles de Sabadell Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell El balanç dels 12 milions invertits en les escoles de Sabadell: què s'ha fet al centre dels teus fills? Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Esports El CE Sabadell apuntala la seva porteria: segueix tots els moviments del mercat Marc Segarra Rodríguez
-
-
Sabadell L'Ajuntament reactiva la reforma del carrer de l'Alcalde Ribé amb una inversió de 840.000 euros Aleix Pujadas Carreras
- El sabadellenc Ian Tarrafeta viu un agredolç debut en el Mundial d'handbol
- Pere Figueras Valls
- Periodista
Publicat el
20 de gener de 2023 a
les 19:41
Debut efímer. Amb la baixa per lesió del blaugrana Aleix Gómez, el Mundial d'handbol que se celebra a Polònia i Suècia va arrencar amb dos sabadellencs al combinat de Jordi Ribera: Dani Fernández (Stuttgart) i Ian Tarrafeta (PAUC francès). Aquest últim, però, ja ha tornat a casa.
De fet, només va poder participar en el primer partit contra Montenegro. En una acció defensiva es va anticipar a l'atacant i va rebre un fort impacte al costat: "em va clavar el colze i vaig sentir un gran dolor. Volia pensar que era només el cop, però les proves van confirmar que patia una fissura a la costella", explica. Va tornar a Sabadell un parell de dies per veure a la família, del barri de Gràcia, i ara ja es troba a França per accelerar la recuperació amb el seu club.
Reconeix que "ha estat un cop anímic dur perquè era el meu primer Mundial i havia estat un camí de preparació molt llarg per guanyar-me un lloc a la selecció. Ha quedat un regust agredolç". Curiosament, la seva estrena a l'Europeu també va patir un contratemps. Durant la concentració va donar positiu en un control de Covid. "Allò va ser diferent perquè vaig estar quatre dies aïllat i vaig poder tornar a la competició i participar en la final".
Ara s'ha hagut de conformar a seguir el Mundial per televisió, però manté l'esperança de tornar a Polònia. "El president de la Federació Espanyola em va dir que si arribaven a semifinals, em convidaven a anar-hi i poder compartir l'experiència amb els companys". De moment, amb la victòria davant Eslovènia (31-26), Espanya s'ha assegurat el bitllet pels quarts.
L'Ian té encara un llarg recorregut per davant. "El meu repte és treballar per tenir l'oportunitat de viure més Europeus, Mundials o Jocs Olímpics" diu aquest central fet al planter de l'OAR Gràcia que en edat infantil va ingressar al Granollers, on va militar 9 anys abans de fitxar pel PAUC francès.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Esports
El CE Sabadell vol alçar la Copa Catalunya deu anys després
-
Esports
De 100 converses de bàsquet a un manual per a professionals
-
Esports
El periodista Quim Domènech, nou accionista del CE Sabadell: "Forma part de la meva vida i la meva ciutat"
-
Esports
'Chus' Oviedo, cinquè en carabina d'aire als Jocs del Mediterrani
-
Esports
Ferran Costa: "Sempre busquem l'excel·lència, però és molt important que tinguem clar qui som i com ens ha costat ser aquí"
-
Esports
El CE Sabadell s'estrena a casa amb una gran victòria davant de l'Almería