ARA A PORTADA
-
Sabadell GRÀFICS | Pressupostos de la Generalitat 2026: què li toca a Sabadell i al Vallès? Albert Acín Serra
-
Sabadell Elogis i crítiques sobre l'impacte dels pressupostos de la Generalitat al Vallès Albert Acín Serra
-
-
Sabadell "Socors... necessito aigua": el crit que ha permès rescatar un home desaparegut León Guerrero
-
Sabadell Cuca Santos (PP): "Sabadell es mereix una nova alcaldia i estem preparats per oferir aquesta alternativa" León Guerrero
Comencen unes obres a l'estació de Plaça Catalunya que permetran noves freqüències dels FGC a Sabadell
Sabadell
Les obres són necessàries per poder assumir l'arribada de 15 nous combois per a la línia Barcelona-Vallès, fet que reduirà a cinc minuts la freqüència dels trens
- Comencen unes obres a l'estació de Plaça Catalunya que permetran noves freqüències dels FGC a Sabadell
Publicat el
16 de gener de 2020 a
les 12:45
Actualitzat el
17 de gener de 2020 a les
08:29
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha iniciat aquest dijous les obres de millora a l'estació de Plaça Catalunya, a Barcelona, per adaptar-la a l'arribada de 15 noves unitats de tren que augmentaran les freqüències a les línies S2 (a Sabadell) i S1 (a Terrassa). Els nous combois, que arribaran de manera progressiva cap a l'any 2021, permetran que en hora punta hi hagi trens a les dues capitals vallesanes cada 5 minuts.
La parada de Plaça Catalunya és l'estació principal de la línia Barcelona-Vallès, amb 13 milions de validacions anuals, segons dades d'FGC. El projecte d'obres inclou allargar les vies actuals per assolir una distància més gran de seguretat entre el punt d'estacionament i els topalls. Aquesta remodelació és necessària perquè amb l'entrada en funcionament dels nous trens, els combois entraran de manera automàtica a l'estació. Les obres també obligaran a refer les andanes de les vies 1 i 2 i allargar les andanes de les vies 3 i 4, al costat de la sortida al carrer de Bergara.
Juntament amb les obres d'allargament de les vies, FGC també iniciarà obres de remodelació del vestíbul de l'estació. Així, el vestíbul creixerà dels 470 metres quadrats actuals fins als 533 i es desplaçarà la barrera tarifària i les màquines de venda. També se substituiran els actuals ascensors i s’instal·laran noves escales fixes i mecàniques. Les obres, que s'executaran per fases, tenen un termini d’execució de 15 mesos i un pressupost de 4,1 milions d’euros. L'objectiu és que l'execució de les obres produeixi la mínima afectació tant a l’usuari com al servei, així com a les actuals entrades i sortides de l’estació.
https://www.diaridesabadell.com/2019/09/10/ricard-font-el-2021-ja-no-hi-haura-horaris-a-ls2/
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Detingut un home per robatoris amb força a l'interior de vehicles al sud de Sabadell
-
Sabadell
Sorpresa a l'aparcament del carrer de la Creueta: tothom ha pogut aparcar gratis
-
Sabadell
Hostafrancs estrena concurs de truites i bingo musical per a la Festa Major del barri
-
Sabadell
"Hem de construir amb el mínim impacte ecològic"
-
Sabadell
El bridge, el joc que busca adeptes a Sabadell: "Et fa mantenir el cap despert"
-
Sabadell
La Roureda se'n va de festa major: "Volem portar l'alegria als carrers i crear comunitat"