ARA A PORTADA
Sant Cugat mesurarà la qualitat de l'aire amb nanosensors
- Torna el sol a Sabadell
Publicat el
22 de febrer de 2021 a
les 21:44
Actualitzat el
22 de febrer de 2021 a les
21:53
Sant Cugat del Vallès ha iniciat una prova pilot que permetrà mesurar la qualitat de l'aire amb nanosensors ubicats en bicicletes i persones arreu de la ciutat.
Es tracta d'una col·laboració en el marc del projecte europeu Interreg SUDAE NanoSen AQM, de manera conjunta amb l'AMB i la Generalitat. Estava previst participar-hi al 2020, però la pandèmia va obligar a retardar-ho. El projecte pretén obtenir dades de la presència dels principals contaminants atmosfèrics que afecten el territori metropolità, com ho són CO2, NO2, O3, PM10 i PM2,5, per impulsar iniciatives per a la millora de la qualitat de l'aire.
També hi haurà sensors fixe a la rambla del Celler i a l'estació de la Xarxa de Vigilància i Previsió de la Contaminació Atmosfèrica.
Notícies recomenades
-
SANT CUGAT
Sant Cugat construirà l'escola La Mirada a la Guinardera
-
SANT CUGAT
Retiren una mona d'una pastisseria de Sant Cugat per les crítiques d'un col·lectiu feminista
-
SANT CUGAT
Primera cirurgia toràcica amb el robot Da Vinci a l'Hospital General de Catalunya
-
SANT CUGAT
L'Hospital General de Catalunya reforma i amplia l'àrea de petita cirurgia
-
SANT CUGAT
El TSJC desestima construir a la Torre Negra de Sant Cugat
-
SANT CUGAT
Mossos investiga per estafa una empresa de plaques solars de Sant Cugat