Dinàmica positiva

Editorial: “El sector de la construcció és un dels pilars de l’economia sabadellenca”

Publicat el 09 de febrer de 2022 a les 19:49
Actualitzat el 10 de febrer de 2022 a les 14:39

El sector de la construcció és un dels pilars de l’economia sabadellenca, com ho és la indústria i una àmplia oferta de serveis. Genera 300 milions d’euros anualment a la ciutat, un 7% del Valor Afegit Brut (VAB), segons les últimes dades disponibles de l’Idescat. En aquest sentit, a la llum de les dades, veiem que el sector contribueix a diversificar i complementar una economia productiva capitalitzada pels serveis (83% del VAB).

Un 14,8% dels habitatges de Sabadell d’avui es van construir entre els anys 2000 i 2008, segons les dades del cadastre. Els habitatges més recents (2009-2020), posteriors al crisi immobiliària, representen el 3,5%. Aquesta comparativa ens dona una dimensió de la frenada brusca que va patir el mercat i fins a quin punt calia reprendre l’activitat de la construcció. La demanda puja i l’oferta també ho fa. El sector es recupera, malgrat la Covid.

El 2021 es van acabar 587 habitatges a Sabadell, tres vegades més que abans de la pandèmia (2019), segons l’Observatori de l’Economia Local. Pel que fa a l’obra nova, les xifres es mantenen força estables. Esperem que es mantingui aquesta dinàmica de recuperació, tal com hem vist en altres àmbits de la ciutat.

Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google