
ARA A PORTADA
Detingut un clan familiar criminal que havia actuat a Sant Quirze

- Es permetrà la mobilitat arreu de Catalunya els dies de celebració de Nadal
Publicat el 02 de desembre de 2020 a les 11:21
Actualitzat el 02 de desembre de 2020 a les 21:59
Agents dels Mossos d’Esquadra van detenir dos homes i tres dones, d’entre 18 i 21 d’anys, tots de nacionalitat romanesa, com a presumptes autors de deu delictes de robatori amb violència, sis delictes de lesions, un de furt i pertinença a grup criminal. A principis de novembre, el clan havia actuat a Sant Quirze del Vallès.
[caption id="attachment_161885" align="aligncenter" width="1000"]
Imatge de tres dels lladres detinguts, d'esquena / ACN[/caption]
En el període comprés entre juny i agost d’enguany els Mossos van tenir coneixement de set robatoris a diferents punts de la geografia catalana que seguien sempre un idèntic patró: robatoris violents a persones d’entre 65 i 90 anys a la via pública, concretament de rellotges d’alta gamma i joies d’or. Durant aquests dos mesos van perpetrar-se robatoris d’aquest tipus a Sitges (en dues ocasions), Malgrat de Mar, Sant Cugat del Vallès, Calonge i Sant Andreu de Llavaneres, fet que demostra l’alta mobilitat de la que disposaven els autors.
A partir d’aquests fets, els policies van iniciar una investigació on d’entrada ja es podia desprendre que els lladres empraven sempre el mateix modus operandi: un home o dona s’apropava a la víctima a peu o en vehicle, li demanava una adreça o ubicació d’algun establiment i acte seguit l’atacaven amb violència per tal de sostreure-li ja fos el rellotge o algun tipus de cadena o penjoll d’or, segons el cas. Habitualment eren les dones del grup les que atacaven les víctimes, si bé si no aconseguien el seu objectiu, sortia l’home del vehicle i finalitzava el robatori. Un cop consumat, fugien del lloc ràpidament i en el mateix vehicle amb el que havien arribat.
El grup d’autors pertanyien a un mateix clan familiar, mentre que els vehicles que empraven anaven a nom de testaferros també de nacionalitat romanesa, tot i que de seguida els tornaven a vendre amb l'objectiu que no se'ls vinculés amb ells i els fets que cometien.
Després d’una aturada en les seves accions a finals d’estiu, els investigadors van detectar que a partir de principis de novembre es va tornar a reactivar l’activitat delictiva d’aquest grup, concretament en tres robatoris: el de Sant Quirze del Vallés i a Calonge i Castelldefels. Precisament, va ser a la darrera localitat quan el passat 25 de novembre tres de les persones investigades van abordar un home gran per treure-li l’anell i el rellotge que portava sense poder-ho aconseguir. Poc després d’aquest fet els investigadors van interceptar els autors a Barcelona, detenint-los.
Arran de les detencions es van realitzar dues entrades a Barcelona, a domicilis de dues persones investigades que també van quedar detingudes i on es van trobar diverses joies sostretes, diners i roba que es veu en les imatges enregistrades durant els robatoris. També es van intervenir quatre vehicles amb els que actuaven.
El valor total sostret per part del grup criminal és de gairebé 87.000 euros de preu de compra, tot i que s’ha de tenir en compte que en els casos dels rellotges molts models ja no es fabriquen i que actualment el valor seria més elevat ja que es podrien considerar “peces de col·leccionista”.
Després de les detencions del 25 de novembre, els detinguts van passar a disposició judicial el passat 27 de novembre davant del jutjat de Primera Instància i Instrucció número 8 de Vilanova i la Geltrú. La magistrada va decretar l’ingrés a presó de tots cinc.

Notícies recomenades
-
SANT QUIRZE Un conductor drogat fa mitja volta en un peatge de Sant Quirze i circula en sentit contrari
-
SANT QUIRZE Sant Quirze del Vallès dona la victòria a Elisabeth Oliveras (ERC), però sense majoria
-
SANT QUIRZE Sant Quirze recupera l’aigua potable després de tres dies amb una avaria a la xarxa
-
SANT QUIRZE Vídeo Waka Sabadell: la justícia arxiva provisionalment el cas per falta d'autoria
-
SANT QUIRZE Marxa sense pagar a 63 gasolineres i els Mossos l'enxampen a Sant Quirze
-
SANT QUIRZE Multa de 150.000 euros a Waka i tres associades per tenir menors treballant i empleats sense contracte