Publicitat
Diners

El sector de les fires fa gala de resiliència i creixement

L’activitat firal a Catalunya, que s’espera que arribi a les 462 activitats el 2020, ha augmentat un 11,6% des de l’any 2008

L'entrada a Fira Sabadell / VICTÒRIA ROVIRA

Catalunya acollirà 462 fires l’any 2020, segons les prospeccions de la Generalitat i la Federació de Fires de Catalunya (FEFIC), que s’han donat cita aquest dimecres a Sabadell en el marc del 26è Congrés de Fires de Catalunya. Tot i que es tracta d’unes xifres lleugerament menors a l’any passat (un 4,7% menys), la directora de Comerç de la Generalitat, Muntsa Vilalta, ha destacat la resiliència del sector firal català i les excel·lents dades del 2019. “Ha estat un any excepcional, amb un rècord de 485 fires“, ha indicat Vilalta.

La directora general ha atribuït el descens previst per a l’any 2020 al caràcter biennal d’algunes fires, que acostumen a celebrar-se en anys senars. Tot i això, el govern i la FEFIC han destacat l’increment de l’11,6% en el nombre de fires a Catalunya en els darrers tretze anys. Una dada que demostraria, en paraules de Vilalta, que el sector gaudeix d’una “bona salut”. “Les fires es mantenen encara i de manera potent com una eina de promoció econòmica de Catalunya”, ha dit Vilalta, que ha recordat que el sector suposa, aproximadament, l’1% del PIB català; i que el mercat no s’ha vist alterat per la situació política i social del país.

El calendari per a l’any vinent inclou 47 cites d’àmbit internacional i estatal i 415 d’abast català, comarcal o local. La majoria de les quals (131) es desenvoluparan en l’àmbit metropolità. Entre les temàtiques més comunes de les fires, destaca l’alimentació (24,24%) i l’artesania ceràmica (12,77%). Tot i que les fires multisectorials són les majoritàries: 132 (28,7%). El president de la FEFIC, Ramon Ferrando, ha considerat que les xifres “són positives” i “demostren la resistència del sector en els anys de crisi”. “La idea que les fires despareixerien en uns quinze anys s’ha demostrat completament falsa”, ha reblat Ferrando.

Publicitat
Comentaris
To Top