ARA A PORTADA
-
-
-
Sabadell "No tenim cap caixer automàtic al barri": Sabadell perd un 23% de sucursals bancàries en cinc anys Marta Ordóñez
-
Esports La crònica més important de la seva vida: Jordi Gil, el sabadellenc que ha posat paraules a la segona estrella d'Espanya Sílvia Fernández Sequero
-
Sabadell Neix un consorci oncològic liderat al Parc Taulí de Sabadell: "Ens situarem al mapa de l'assistència de més alta qualitat" Sergi Gonzàlez Reginaldo
- Sabadell subvenciona la formació de 60 joves en restauració i community manager
Publicat el
28 de gener de 2022 a
les 18:55
El Parlament de Catalunya ha indultat totes les dones acusades de bruixeria a Catalunya entre els segles XV i XVII. Ho ha fet aquest dimecres, en una votació amb el suport d’ERC, JxC, CUP, Comuns i PSC. Una amplíssima majoria i transversal a l’eix nacional.
Tot i que el propi fet de realitzar el debat ha causat veus en contra (que acusen els partits polítics de parlar de temes irrellevants), també nombrosos suports.
De fet, en els darrer any s’han celebrat arreu de Catalunya diversos actes de desgreuge a les víctimes, auspiciat en part per la campanya No eren bruixes, eren dones, de la revista Sàpiens.
També a Sabadell. De fet, el passat 22 de desembre, fins a 300 alumnes de l’institut Ca n’Oriac van protagonitzar el seu propi acte de desgreuge (amb una performance reivindicativa al pati escolar).
Recordaven així Joana Sol, Guillerma Roberta i Romanguera Vallcorba. Penjades a la forca a principis del segle XVI, es coneixen com Les 3 de Sabadell. “Demanem a la nostra ciutat que torni el deute històric que té pendent amb elles”, va defensar una alumna durant l’acte.
De fet, l’acte també va servir per demanar que es rebategi alguna plaça de la ciutat amb el nom de Les 3 de Sabadell.
I vet aquí que la proposta de desembre de 2021 acaba de prendre un nou significat aquest gener de 2022. En tan sols un més, el Parlament de Catalunya ha portat la cacera de bruixes a debat. I els partits favorables són pràcticament el quasi total del Ple de l’Ajuntament de Sabadell.
El dubte, doncs, és: Quina conseqüència tindrà l’indult d’aquesta setmana? Tindrà seguiment en la política local i es procedirà a replicar algun tipus d’acte oficial de desgreuge?
Encara més: Demanarà algú modificar el nomenclàtor per rebatejar Les 3 de Sabadell alguna plaça o carrer?
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Cultura i oci
Toni Mata: “La falta d’educació financera et deixa desemparat en un món on els diners ho condicionen tot"
-
Cultura i oci
CIPO puja a l'escenari de la Vela de l'Estruch amb l'obra 'Marilyn no pot venir'
-
Cultura i oci
Els noms de la temporada de tardor i hivern als teatres de Sabadell
-
Cultura i oci
31FAM, Nil Moliner, Macaco, Doctor Prats... Descobreix tot el cartell de Festa Major de Sabadell
-
Cultura i oci
Anitram: "La música m'ha ajudat a mostrar-me tal com soc"
-
Cultura i oci
El cicle amb cafè i reflexió que alguns governants haurien prohibit