ARA A PORTADA
-
FOTOS | Els carrers de Sabadell s'omplen de màgia per rebre els Reis d'Orient Jan Cañadell Puigmartí
-
FOTOS | Centenars de persones donen la benvinguda als Reis d'Orient a la cavalcada de Els Merinals Jan Cañadell Puigmartí
-
Els preus que s'apujaran i abaixaran més el 2026 a Sabadell: el transport públic s’encareix, però TUS manté les bonificacions Marta Ordóñez
-
-
"Ser ciutadà és més que complir una llei de mínims"
Sor Lucia Caram ha participat en una xerrada-col·loqui sobre voluntariat a Sabadell
- Cel ennuvolat tot el dia
Publicat el 07 de novembre de 2018 a les 13:55
Actualitzat el 07 de novembre de 2018 a les 13:57
L’Oficina d’Entitats i Voluntariat i l'Ajuntament de Sabadell han convidat aquest dimarts al Centre Civic de la Creu Alta a la monja i activista Lucia Caram, que ha conversat amb veïns de la ciutat entorn al tema "ser voluntari o voluntària... transformació social, motor i motivació". La carismàtica i mediàtica religiosa ha centrat la seva intervenció en posar en valor el voluntariat i en la necessitat que tothom, en la mesura de les seves possibilitats, es doni als altres i col·labori en el bé comú. "Es tracta de practicar la proximitat per humanitzar la nostra humanitat", ha dit Caram.
La monja ha esperonat a que tothom es pregunti què pot fer pels altres i que no es conformi amb el que ja es fa de manera altruista. "Sempre ens podem despertar una mica més. A vegades pensem que ja fem prou, o que ja fan prou els altres (les entitats, l'administració...)", ha reflexionat Caram, "podem caure en el 'cumplimiento' que és 'cumplo y miento'. I no és això el que s'ha de fer. Ser ciutadà és més que complir una llei de mínims. Hem d'anar als màxims".
https://twitter.com/sbdmvoluntariat/status/1059878335323521024
La monja ha volgut posar en valor, especialment, la "tasca silenciosa" que fan molts voluntaris, especialment la gent gran. "Hi ha un exèrcit silenciós de persones grans, el primer gran col·lectiu de voluntaris, que volgudament han decidit complir amb els seus compromisos fins les darreres conseqüències", ha assegurat la monja, "a aquest país, que ha patit una crisi dramàtica, l'ha salvat les persones grans i els voluntaris".
Entre el públic, en part jubilats, han agraït les paraules de la religiosa i han aprofitat per preguntar com convidar als joves a participar en voluntariats. La clau, ha dit Caram, és que empatitzin i que trobin el seu espai i estil per col·laborar. Sempre però, recordant que el voluntariat no es fa per un mateix: "no serveix el voluntari que ho fa per sentir-se bé, perquè tan bon punt aconsegueixi una satisfacció personal, marxarà".
La xerrada col·loqui ha estat introduïda per la regidora de Participació, Glòria Rubio, que ha donat la benvinguda a Sor Lucia Caram i ha agraït la feina de les entitats. L'activitat s'emmarca dins el programa de la Tardor del Voluntariat, una iniciativa pensada per commemorar el Dia del Voluntariat, que se celebra el 5 de desembre, però que enguany durarà tot un mes.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Un que no falla mai: el tortell de Reis es corona de nou
-
Sabadell
Un pessebre inèdit s’instal·la a la parròquia de Gràcia de Sabadell, amb santons de la Provença
-
Sabadell
Consulta quins són els carrers de Sabadell amb més risc de gelada
-
Sabadell
Un nou projecte per a l’antiga fàbrica Riba: 24 habitatges
-
Sabadell
El Meteocat activa l'alerta per neu i fred a Sabadell durant la Cavalcada de Reis
-
Sabadell
El barri del Poblenou celebra la 'Zambomba' en una jornada marcada per la tradició andalusa