A la reunió de mediació d'aquest dilluns, que va començar cap a les 17 hores i va acabar a mitjanit, la Generalitat va augmentar al 35% el percentatge de retorn de la paga extra de 2013 durant l'any que ve, ja que hi va incloure el 10% que s'hauria d'haver retornat durant el 2018, segons han explicat els sindicats. A banda, el Govern va reduïr dos anys, de 2026 a 2024, el període per retornar el que queda de la paga de 2013 i tota la de 2014.
ARA A PORTADA
-
Les cares que salven vides a Sabadell: sis professionals del SEM amb "molta vocació" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
La crònica i les fotos d'un matí d'agost des de l'ambulància: "Sabadell està ben atesa" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Irene Casado i Enric Arnella, de l'Astralpool CN Sabadell, plata al Mundial sub-20 Marc Segarra Rodríguez
-
Desconvocada la vaga de funcionaris prevista pel 12 de desembre

- Dos detinguts enxampats mentre robaven un camió a Barberà
Publicat el 11 de desembre de 2018 a les 09:10
Actualitzat el 11 de desembre de 2018 a les 14:34
Quan no quedaven ni 24 hores perquè comencès la vaga de funcionaris catalans convocada per CCOO i UGT per a demà, les parts han arribat a un preacord d'última hora. Fa uns minuts, els representants sindicals han desconvocat la vaga després d'una llarga reunió amb representants del departament de Polítiques Digitals i Administració Pública a la seu del departament de Treball.
[embed]https://twitter.com/ccoocatalunya/status/1072483844245340160[/embed]
Un total de 250.000 treballadors públics -des d'empleats dels FGC fins a metges, bombers o administratius- estaven convocats a parar durant 24 hores. CCOO i UGT van convocar la vaga de 24 hores als serveis públics després que el Govern proposés tornar les pagues extres de 2013 i 2014 en vuit anys. La proposta es va fer a la darrera reunió de la Mesa de la Funció Pública a finals d'octubre. La Generalitat va plantejar pagar un 10% de la de 2013 l'any que ve, un 20% el 2020, un 35% el 2021 i un 35% el 2022. A continuació es començaria a retornar la del 2014, de la qual es pagaria un 25% cada any fins el 2026. La setmana passada la Generalitat va oferir als sindicats pagar un 25% de la paga extra del 2013 durant l'any vinent i, després de la negativa, va insinuar la possibilitat d'augmentar aquest percentatge.
Notícies recomenades
-
Sabadell Sabadell, entre els municipis avisats per "perill alt d'incendi", emmarcat en el Pla Alfa
-
Sabadell El correbars de la Festa Major de Sabadell d'aquest any ja té temàtica
-
Sabadell FOTOS | Les temperatures han assolit els 38,1 °C aquest cap de setmana a Sabadell
-
Sabadell Sabadell deixa empremta en la primera diada castellera nòrdica a Estocolm
-
Sabadell Com conviuen els sabadellencs amb l’onada de calor extrema?
-
Sabadell Ensurt per un incendi de matolls a Sabadell