ARA A PORTADA
-
Les cares que salven vides a Sabadell: sis professionals del SEM amb "molta vocació" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
La crònica i les fotos d'un matí d'agost des de l'ambulància: "Sabadell està ben atesa" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Irene Casado i Enric Arnella, de l'Astralpool CN Sabadell, plata al Mundial sub-20 Marc Segarra Rodríguez
-
VÍDEO: L'entrada de les tropes nacionals a Sabadell, fa 80 anys

- El temps: possibilitat de pluja a primera hora de la tarda
Publicat el 26 de gener de 2019 a les 09:15
Actualitzat el 28 de gener de 2019 a les 11:49
Aquest diumenge es commemoren 80 anys de l'entrada de les tropes nacionals a la ciutat. En aquest document, en forma de pel·lícula, de l'Arxiu Històric de Sabadell es pot veure una llarga i inacabable marxa de soldats, animals de tir i vehicles travessant Sabadell, concretament pel carrer Calderón en direcció el Riu Ripoll, en el seu camí cap a Santa Perpètua i Mollet del Vallès.
A més, en aquest document, s'hi pot veure la solemne missa que, el diumenge 29 de gener de l'any 1939, al capdamunt de la Rambla, es va oficiar una eucaristia de celebració de la fi de la guerra i de l'alliberament de la ciutat per part de l'exèrcit franquista. La missa, va anar a càrrec de Mossèn Ernest Mateu, vicari de la parròquia de Sant Fèlix, que havia entrat amb les tropes franquistes com a capellà castrense.
Aquest vídeo pertany a l'Arxiu Històric de Sabadell després que la família Esteve els el cedís. Les imatge les va enregistrar Josep Esteve i Codina aquell 27 de gener de 1939.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=0nyPpssAdxM[/embed]
Notícies recomenades
-
Sabadell Sabadell, entre els municipis avisats per "perill alt d'incendi", emmarcat en el Pla Alfa
-
Sabadell El correbars de la Festa Major de Sabadell d'aquest any ja té temàtica
-
Sabadell FOTOS | Les temperatures han assolit els 38,1 °C aquest cap de setmana a Sabadell
-
Sabadell Sabadell deixa empremta en la primera diada castellera nòrdica a Estocolm
-
Sabadell Com conviuen els sabadellencs amb l’onada de calor extrema?
-
Sabadell Ensurt per un incendi de matolls a Sabadell