
ARA A PORTADA
-
El Sabadell ven la filial britànica TSB al Banc Santander per prop de 3.100 milions d'euros Redacció
-
Treballar al carrer durant l'onada de calor: "És empipador, i a vegades no tens ombra" Aleix Pujadas Carreras
-
El CAP Concòrdia deixa de ser CAP i ara serà CSIR: què canvia pels 12.000 sabadellencs que hi van? Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Creix la mortalitat a les carreteres vallesanes en els primers sis mesos del 2025 Marc Béjar Permanyer
30 anys d'un acord de fraternitat entre pobles

- El temps: cel serè i temperatures fresques
Publicat el 15 de juny de 2019 a les 21:03
Actualitzat el 16 de juny de 2019 a les 21:30
Fa 30 anys, el llavors alcalde de Sabadell Antoni Farrés juntament amb el representant de la República Àrab Sahrauí Mulay Baibay, van signar un acord d'agermanament entre la ciutat i el poble sahrauí. L'objectiu de l'acord era deixar de banda les diferències i els conflictes històrics per passar a una nova etapa de progrés i harmonia entre les dues cultures. Aquest dissabte l'Ajuntament de Sabadell i el Taller d'Art, Cultura i Creació (TACC) han celebrat aquest acord històric que va permetre la fraternitat entre els pobles.
El conflicte bèl·lic del poble sahrauí encara és vigent. Després de més de 40 anys d'un conflicte que es va iniciar com a una lluita contra la colònia espanyola, milers de sahrauís pateixen encara les conseqüències i es troben en una situació de misèria. De fet, la longevitat d'aquesta situació no ha afavorit a la seva visibilització segons una de les organitzadores de l'esdeveniment, Elsa Rodríguez. "És un conflicte molt antic i a vegades es pot perdre la noció sobre quina és la realitat del poble sahrauí", afirma Rodríguez. Malgrat tot, assegura que Sabadell "és un poble solidari" i que porta més de 30 anys cooperant, sobretot, en l'àmbit sanitari.
[caption id="attachment_102072" align="aligncenter" width="900"]
/ LLUÍS FRANCO[/caption]
És per això que festes com aquesta, ubicada als Jardins de la Fundació 1859 Caixa Sabadell, no només celebren un acord entre pobles sinó que també pretén sensibilitzar la població. Durant la jornada s'han fet tallers pels més petits en què l'activista Naiara Saenz els ha explicat el conflicte d'una forma més amena utilitzant imatges on apareixia la realitat del poble sahrauí: camps de concentració, pobresa i maltractament.
També hi ha hagut tallers més distesos com una activitat de conte contes a càrrec dels voluntaris que ajuden el poble sahrauí en els camps de concentració i tallers de pintura facial i jocs tradicionals. El plat fort, però, s'espera per a les 21.30 h de la nit amb el concert en directe de l'artista sahrauí Aziza Brahim que serà l'encarregada de tancar la jornada.

Notícies recomenades
-
Sabadell Com prevenir la picada del mosquit tigre?
-
Sabadell La calor afluixa a Sabadell: quin temps farà en la segona meitat de setmana?
-
Sabadell Demanen quatre anys de presó a un metge de família de Sabadell per l'accés il·legal a historials mèdics
-
Sabadell Sabadell tindrà una nova àrea per a deslligar gossos
-
Sabadell Un camió arrenca el cablejat elèctric en ple carrer a Sabadell
-
Sabadell Ampli desplegament per un incident a la residència d'estudiants de Sabadell