ARA A PORTADA
Educació planteja que els centres funcionin el curs vinent amb grups d'entre 13 i 15 a alumnes

- Dimecres amb mínimes més altes
Publicat el 17 de maig de 2020 a les 17:20
Actualitzat el 18 de maig de 2020 a les 13:42
El Departament d'Educació planteja que el proper curs els centres funcionin amb grups "reduïts i estables" d'entre 12 i 13 alumnes a primària i de 15 a secundària. Així ho ha explicat el director general de Centres Públics, Josep González-Cambray, a TV3, on ha afegit que l'objectiu és "que tota la formació sigui presencial". En els casos en que no hi hagi espais suficients per acollir aquest augment de grups, s'haurà de fer modalitat "híbrida", amb classes presencials i part telemàtiques.
Pel que fa al juny, ha reiterat que l'objectiu és començar a obrir centres quan vagin arribant els territoris a la fase 2 però no per fer activitat lectiva, sinóoferir tutories i acompanyament als alumnes, especialment a aquells que tanquen una etapa educativa.. Educació presentarà la propera setmana el pla de desconfinament per reobrir els centres, sorgit de reunions amb els diferents agents de la comunitat educativa, així com amb el Departament de Salut i el d'Exteriors per saber què s'està fent arreu d'Europa. El pla haurà de ser validat per Govern i pel Procicat i, posteriorment, es donarà a conèixer a la comunitat educativa. González-Cambray ha afegit que una de les "certeses" és que s'obriran les escoles i els instituts "en fase 2", cosa que podria ser al juny segons els territoris. "Tot l'alumnat ha de poder tornar en algun moment a l'escola o l'institut", ha declarat.
González-Cambray ha destacat que un dels treballs importants que s'estan fent i s'han de fer és estudiar tots els espais de que es pot disposar per acollir aquests grups, que han de permetre "establir la traçabilitat" en cas que sigui necessari. L'augment de grups implica un augment de docents, pel que Educació farà l'"el possible" perquè així sigui.
En els casos en que no sigui possible que tots els alumnes vagin a l'escola per manca d'espais, González-Cambray ha dit que s'haurà de veure "quins nivells i grups educatius es prioritzen".
Notícies recomenades
-
Sabadell L’Entesa per Sabadell s'oposa al projecte d’aparcament a l’Eix Macià: "Està qualificat per a equipaments"
-
Sabadell Retalls de la memòria de Sabadell ‘made in’ Xile
-
Sabadell Quins són els reptes principals de Can Puiggener per assolir una transformació real?
-
Sabadell Concentració simbòlica a les portes de l'Ajuntament en suport a la flotilla
-
Sabadell Què li passa al teu vehicle quan poses el combustible equivocat i què cal fer?
-
Sabadell Inspira Arrels organitza la Fontada de la Salut: una jornada cultural i tradicional