ARA A PORTADA
Les farmàcies de Sabadell venen milers de tests d’antígens en deu dies
La principal demanda és per assistir a trobades socials amb més garantia
- Els joves de 12 a 15 anys podran vacunar-se a partir de dimecres
Publicat el
01 d’agost de 2021 a
les 08:00
Actualitzat el
02 d’agost de 2021 a les
10:37
Milers de tests ràpids venuts a Sabadell. Les 23 farmàcies de Sabadell que venen proves d’antígens per detectar el coronavirus han viscut un degoteig constant de clients que volien prevenir contagis. “Estem satisfets de poder oferir aquest servei”, expressa Meritxell Blanchart, coordinadora del Vallès Occidental Est del Col·legi Oficial de Farmacèutics de Barcelona.
Des que el Consell de Ministres va aprovar la venda d’aquests productes d’autodiagnòstic sense recepta, el passat 20 de juliol, a Sabadell ja s’han venut milers d’autotests. “Tenim una forta comanda, en venem 150 a la setmana”, explica Santi Argelaguet, farmacèutic.
El sector sabadellenc alerta que aquests tests són “indicats per a totes les persones que no tinguin símptomes de la Covid”. “En cas de tenir símptomes, cal posar-se en contacte amb el sistema de salut trucant al 061 i no un autodiagnòstic”, assevera la farmacèutica Susa González, propietària de La Farmàcia. Hi coincideix Meritxell Blanchart.
De fet, la principal demanda és per assistir a trobades socials amb més garantia: “El perfil general són joves i adults que volen fer trobades, és una mesura preventiva”, afirma Argelaguet. Miquel Blanchart, propietari de la farmàcia Blanchart, explica que ha rebut “persones de totes les edats”.
El gremi farmacèutic avala l’efectivitat d’aquestes proves del 95% i el cost d’un test ronda entre els 7,5 i els 10 euros. Es compren a les farmàcies, però són d’automostra. Perquè constin al sistema de salut, els professionals farmacèutics ho han de certificar: “El pacient es fa el test i nosaltres comprovem el resultat”, diu Blanchart.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Sabadell tanca un dels trimestres més plujosos des de 1950, però amb temperatures força altes
-
Sabadell
Quin temps es preveu aquest cap de setmana a Sabadell?
-
Sabadell
La justícia confirma irregularitats en una plaça de la Unitat Canina de la Policia Municipal de Sabadell
-
Sabadell
Neguit amb les obres de la plaça de Montellà: "La festa major del barri és d'aquí poc i no està acabada"
-
Sabadell
Can Puiggener es prepara per la seva 65a Setmana Santa: “És herència dels nostres avis”
-
Sabadell
Consulta el calendari laboral del 2027: quins dies seran festius?