ARA A PORTADA
-
Sabadell Sant Julià es planta davant dels plàtans: "Aquests arbres provoquen al·lèrgies" Marta Ordóñez
-
Sabadell El jove colpejat pel policia de Sabadell serà investigat per atemptat contra l'autoritat Albert Acín Serra
-
Sabadell Cipo ampliarà l'àrea de jardineria amb noves instal·lacions a Sant Pau de Riu-sec Aleix Pujadas Carreras
-
Sabadell Les rates a Can Llong, un problema "persistent": "Algú posa un bol amb menjar dos cops al dia" Jan Cañadell Puigmartí
-
Sabadell El Tribunal de Comptes preveu aplicar l'amnistia al sabadellenc Josep Manuel Suàrez i altres 34 excàrrecs encausats pel procés Marta Ordóñez | Agències
- La peça principal del cas Mercuri queda a punt de judici
Publicat el
08 d’octubre de 2021 a
les 18:52
Actualitzat el
08 d’octubre de 2021 a les
18:54
La Crida va escenificar aquest dijous la seva posició contrària al nou pàrquing del Passeig de la Plaça Major, que consideren una inversió inncessària i que va en contra de la transició ecològica. La formació considera "incomprensible" destinar-hi 10 milions d'euros públics, un cost que calculen a partir de l'adquisició de l'espai –4,5 milions– i l'adequació –4,7 milions–, segons les seves estimacions. El grup municipal ha engegat un concurs de projectes alternatius per a l'espai, que titllen de "forat".
Davant del pàrquing, en una convocatòria a mitjans de comunicació, la Crida va col·locar arbres i va penjar una pancarta amb el lema "Triem la vida". La regidora Nani Valero va carregar contra la decisió de comprar i adequar l'espai per a fer-hi aparcament municipal, que segons va assenyalar va en contra "de fer una transició cap a un futur sostenible per la vida". La formació considera que el nou aparcament va en contra d'un increment dels moviments amb transport públic, de la mobilitat a peu i en bicicleta i de la pacificació del Centre.
Valero també va assenyalar que a Sabadell hi ha 463 cotxes per cada 1.000 habitants, una taxa superior a la de la comarca: "Sabadell és una ciutat on s’utilitza el cotxe, més del necessari, sobretot perquè encara és factible aparcar en origen i en destinació".
Basant-se en una diagnosi del PMUS, la Crida va defensar que en els aparcaments municipals de la zona del Centre hi ha una ocupació del 68%. Està previst que en el nou pàrquing del Centre hi hagi vora mig miler de places –n'hi ha 312 a l'aparcament de la plaça del Doctor Robert i s'hi sumarien 180 de noves–.
La Crida ha obert un concurs per recollir idees de projectes alternatius que es podrien ubicar a l'aparcament del Passeig, amb el títol de “Què hi faries al calaix de ciment del Passeig?”. La formació recollirà les propostes, que han de tenir perspectiva social i ambiental, a través de les seves xarxes socials.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
La 5a Race for Life d'Oncolliga aspira a batre el rècord: "Tots estem units en aquesta causa"
-
Sabadell
Jordi Elias, l'últim venedor de les paradetes 'hippies' de Sabadell: “El carrer és un espai privilegiat per a conèixer l’ésser humà”
-
Sabadell
La Plana del Pintor se'n va de festa: concurs de truites, espectacles i activitats infantils
-
Sabadell
FOTOS | Els bombers sanegen la façana d'un edifici de la Creu Alta
-
Sabadell
Un popular festival d'hamburgueses aterra a Sabadell amb quatre dies dedicats a les hamburgueses gourmet
-
Sabadell
FOTOS | Un matí sec i un xàfec intens a l'inici de la tarda marquen un dia per al record a Sabadell