Elena ha recordat que el sistema d'alertes als telèfons mòbils no serveix per "informar" a la ciutadania del que passa en un període de normalitat, sinó que es tracta d'un procediment que "només s'activa quan hi ha emergències" reals. "Si aquest sistema s'activés massa vegades, acabaria perdent l'impacte que té", ha remarcat el conseller. Quan s'hagi d'informar els ciutadans sobre algun altre aspecte, el Govern ho farà, però "a través d'altres mecanismes".
Per provar l'eficàcia d'aquests missatges d'avís, al llarg de l'any es faran quatre simulacres, que afectaran "el 100% de la població" de Catalunya. "Quan s'activen simulacres, és quan es veuen els errors", ha defensat Elena.
ARA A PORTADA
Protecció Civil enviarà alertes d'emergències als mòbils
- Protecció Civil enviarà alertes d'emergències als mòbils
Publicat el
12 de gener de 2023 a
les 09:40
El conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, ha anunciat que l'Estat ja ha traspassat la gestió del sistema d'alertes al Govern i a partir del mes de febrer, Protecció Civil podrà enviar missatges d'avís d'emergències als telèfons mòbils. Aquesta és una de les principals mesures del Plaseqta per enguany, però aquest sistema d'alertes es farà servir en emergències químiques i també en tota mena d'emergències arreu del país. Per posar-lo a prova, el conseller d'Interior ha avançat, des de Reus, que es faran quatre simulacres, en quatre mesos, i en diferents punts del territori. Les alertes als telèfons mòbils no es faran servir per informar els ciutadans sinó per donar instruccions d'autoprotecció a la població en casos d'emergències greus.
Elena ha recordat que el sistema d'alertes als telèfons mòbils no serveix per "informar" a la ciutadania del que passa en un període de normalitat, sinó que es tracta d'un procediment que "només s'activa quan hi ha emergències" reals. "Si aquest sistema s'activés massa vegades, acabaria perdent l'impacte que té", ha remarcat el conseller. Quan s'hagi d'informar els ciutadans sobre algun altre aspecte, el Govern ho farà, però "a través d'altres mecanismes".
Per provar l'eficàcia d'aquests missatges d'avís, al llarg de l'any es faran quatre simulacres, que afectaran "el 100% de la població" de Catalunya. "Quan s'activen simulacres, és quan es veuen els errors", ha defensat Elena.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Elena ha recordat que el sistema d'alertes als telèfons mòbils no serveix per "informar" a la ciutadania del que passa en un període de normalitat, sinó que es tracta d'un procediment que "només s'activa quan hi ha emergències" reals. "Si aquest sistema s'activés massa vegades, acabaria perdent l'impacte que té", ha remarcat el conseller. Quan s'hagi d'informar els ciutadans sobre algun altre aspecte, el Govern ho farà, però "a través d'altres mecanismes".
Per provar l'eficàcia d'aquests missatges d'avís, al llarg de l'any es faran quatre simulacres, que afectaran "el 100% de la població" de Catalunya. "Quan s'activen simulacres, és quan es veuen els errors", ha defensat Elena.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Les pastisseries de Sabadell tanquen un Sant Joan amb vendes a l'alça i la coca de crema guanyant terreny
-
Sabadell
Farrés condemna "amb rotunditat" el moment "desafortunat i profundament ofensiu" protagonitzat per Fuoli
-
Sabadell
El Torrent del Capellà ret homenatge a qui va aixecar el barri del no-res: "Hi ha gent que vivia en coves"
-
Sabadell
Sabadell ja coneix el calendari laboral del 2027: consulta els dies festius
-
Sabadell
La FAVS denuncia Diego Fuoli davant del jutjat de guàrdia de Sabadell per un presumpte delicte d’odi
-
Sabadell
VÍDEO | La 'fàbrica de gelats' més petita del món està a Sabadell