ARA A PORTADA
Estudien la viabilitat d’una nova estació de Rodalies a Can Llong
- Els dos últims sabadellencs del 2017
Publicat el 08 de desembre de 2017 a les 19:01
Actualitzat el 04 de març de 2021 a les 12:17
- Y. R. -
El departament de Territori ha obert la licitació per encarregar un estudi per analitzar la viabilitat econòmica i social d’una nova estació de Rodalies a Can Llong. L’estació estaria situada entre Sabadell Nord i Terrassa Est, de la línia R4.
Sabadell podria disposar d’una nova estació de Rodalies Catalunya si finalment l’estudi que s’encarregarà determina que la nova parada és viable. De moment, el departament de Territori i Sostenibilitat ha obert la licitació dels treballs de redacció d’un estudi previ per avaluar les alternatives per ubicar una estació ferroviària a Can Llong. Aquest estudi n’analitzarà la viabilitat tècnica i funcional. Concretament, es farà un estudi de viabilitat tècnica i un altre de demanda i rendibilitat socioeconòmica.
En el primer cas s’analitzaran les diverses ubicacions possibles de les estacions, amb definició del traçat en planta i perfils longitudinals per a cadascuna. Un cop obtinguts aquests resultats es valoraran diferents aspectes per cada alternativa de cada una de les estacions proposades. Entre els aspectes que es sotmetran a consideració figuren el cost d’inversió i el d’explotació i manteniment, l’afecció a les instal·lacions existents i a l’explotació ferroviària i duració d’execució d’obra i l’accessibilitat i mobilitat. També es tindrà en compte la compatibilitat amb el planejament urbanístic vigent i els projectes i obres d’execució promogudes per les administracions en aquesta zona.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Reparen alguns fanals de Sabadell després de l'accident d'aquest Nadal
-
Sabadell
Tot el que has de saber sobre la balisa V16, obligatòria a partir del 2026 a Sabadell i a tot l'Estat: adeu definitiu als triangles d’emergència
-
Sabadell
Consulta les afectacions al trànsit per la cursa de cap d'any a Sabadell
-
Sabadell
Què puc fer els últims dies de Nadal a Sabadell?
-
Sabadell
Rescaten una dona que havia quedat atrapada al balcó
-
Sabadell
Josep Escartín (síndic): "La Policia ha d'acudir quan se li truca, tot i que sigui per dir al veí que no té raó"