ARA A PORTADA
-
-
Publicades les notes de tall 2025 per a la universitat: quines són les més altes? Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Núria Aymerich, nova responsable del Comissionat Especial per a la Competitivitat Industrial i de la Pime Redacció
-
Reunions i "interès", però "sense diners" per posar llum al refugi del Pau Vila Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
El bloc ocupat Guillem Agulló, a l'espera de judici: "No sabem on anirem després" Aleix Pujadas Carreras
Unes 5.000 persones es manifesten aquest 8 de març al matí
Aquest 8 de març té l'epicentre en dues manifestacions: una al matí i una a la tarda

- El temps: Dissabte de sol radiant
Publicat el 08 de març de 2019 a les 13:30
Actualitzat el 10 de març de 2019 a les 13:12
Una marea lila ha inundat Sabadell. Milers de dones s'han aplegat avui als jutjats per commemorar el Dia Internacional de la Dona i reivindicar drets i llibertats. "Cobrem menys per la mateixa feina, cosifiquen el nostre cos, ens estan violant", explica la Raquel, una de les manifestants. "Avui demostrem que si les dones no hi son, s'atura tot, se'ns ha d'escoltar", explica l'Alexandra. "És per això que estem aquí", diuen.
La manifestació del matí ha congregat unes 5.000 persones segons la Policia Municipal. La marxa ha sortit des de davant dels jutjats, a l'Eix Macià, i ha baixat fins la plaça de Sant Roc.
El matí, però, ha començat amb una concentració a les 7:15h a la plaça de la Sardana, on hi ha Fira Sabadell. Posteriorment, de 7:50h a 8:10h, les manifestants han tallat els dos sentits de la marxa de la Gran Via, fet que ha produit tensions, sense més transcendència.
"Guarres, a treballar" o "jo sóc més dona que tu" eren alguns dels retrets que algunes vianants i conductores han fet sobre les manifestants. També alguns conductors demanaven el pas fent sonar el clàxon de forma insistent. Passats 20 minuts, les manifestants han reobert la circulació.
https://twitter.com/DiariDeSabadell/status/1103911095306092546
Les manifestants s'han dividit i han fet piquets informatius, entre crítiques d'algunes compradores, pels diferents comerços del Centre i la Creu Alta fins a les 11h, on s'han aplegat davant els jutjats de Sabadell.
"Con ropa, sin ropa, mi cuerpo no se toca" era un dels càntics més habituals. Les dones han corejat consignes feministes durant tot el trajecte, que ha passat per Ronda Zamenhof, Via Massagué fins arribar al passeig Manresa i la plaça de Sant Roc.
Allà, s'han aplegat més de cinc milers de persones que han reivindicat el seu dret a ser lliures, iguals i respectades. "Condemnem tots els casos de violència masclista, el capitalisme que ens ofega i la xenofòbia i misogínia de l'extrema dreta", deia el manifest.
https://twitter.com/DiariDeSabadell/status/1103996249118855168
Notícies recomenades
-
Sabadell Atropellen una dona a la carretera de Barcelona
-
Sabadell Una vida de rebel·lia i de militància pel socialisme: Celestino Sánchez Ramos
-
Sabadell La desescalada digital a l'educació, vista amb bons ulls: “El sistema ha volgut imitar la societat sense estar preparat”
-
Sabadell “Em sento escoltada... i ara tinc ganes de viure!”
-
Sabadell La primera residència pública de Sabadell serà llar per a cent persones
-
Sabadell Milloren el Portal Sud per evitar que s'hi acumuli aigua en dies de fortes pluges