ARA A PORTADA
Proposen convertir el carrer de Covadonga en una zona de vianants

- 3,6 milions per començar a dignificar la Gran Via

- Aleix Pujadas Carreras
- Periodista
Publicat el 15 de setembre de 2020 a les 14:36
Actualitzat el 15 de setembre de 2020 a les 16:59
El futur del carrer de Covadonga ha centrat bona part de les 27 propostes que alumnes de la UAB i la UPC han presentat aquest matí en el marc del Covadonga Urban Lab, un projecte que promou el debat per reinventar aquest barri de Sabadell a curt, mitjà i llarg termini. Alguns estudiants han proposat convertir gairebé tota aquesta via en una zona de vianants per evitar que sigui una alternativa de pas a la Gran Via i ajudi a revitalitzar el barri, mentre que altres proposen fer-ho només en un tram també en aquest sentit.
La proposta del grup d'Òscar Alemán és la més generosa en aquest sentit i preveu que aquest carrer sigui d'ús exclusiu per a vianants en el tram comprès entre el carrer de Quevedo (Artèxtil) i el carrer de les Tres Creus. Els alumnes consideren que aquesta actuació permetria millorar la qualitat de vida dels veïns i promoure una mobilitat més saludable, entre altres.
Alhora, el Projecte de Ciutat Intel·ligent planteja fer una zona per a vianants més breu, entre el tram del carrer de Quevedo i el del Ripoll. Segons l'estudiant que ha presentat la idea, Oriol Ramon, la circulació actual pel carrer de Covadonga i la Gran Via “no és la desitjada perquè el barri s’acosti al centre de la ciutat”.
En canvi, altres idees com les de Sandra Páez o Carles Cuadras, per separat, impliquen eliminar l'aparcament al lateral del carrer de Covadonga, ampliar les voreres i, en el primer cas, crear-hi un carril bici.
Aquesta és la tercera sessió de presentació de projectes del Covadonga Urban Lab, després de les dels estudiants de les universitats de Tolosa i Girona.
Notícies recomenades
-
Sabadell Incendi a l'exterior d’un restaurant a Castellarnau
-
Sabadell En Comú Podem exigeix a la Generalitat que investigui l’origen dels abocaments al riu Ripoll
-
Sabadell Consulta el programa complet de la Festa Major de la Creu Alta
-
Sabadell Alguns carrers de Gràcia de Sabadell, sense enllumenat públic
-
Sabadell Helicòpters, avions i drons per combatre els incendis de tot el país des de Sabadell
-
Sabadell Els veïns del carrer de Prullans ja tenen data per al retorn a casa