ARA A PORTADA
-
-
Sabadell "No hi havia temps": què diuen alumnes i docents sobre el 4,2 de Matemàtiques a la Selectivitat? Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell Sabadell recull material humanitari per a Veneçuela: "No hi ha material, els bombers treballen amb les ungles" Marta Ordóñez
-
Sabadell El Centre i la Creu de Barberà, barris preferits dels sabadellencs per a viure-hi Marta Ordóñez
-
La nova regulació per a discoteques veurà la llum d'aquí a un mes
Sabadell
El govern es compromet a escoltar veïns i agents de l'oci nocturn per acabar de definir la nova ordenança
- La llei que rebaixa i congela els nous lloguers complirà mig any en vigor
Publicat el
02 de març de 2021 a
les 20:26
Actualitzat el
02 de març de 2021 a les
21:56
Sabadell és a punt d’encetar una nova etapa d’oci nocturn. Després que el ple municipal hagi aprovat la regulació per atorgar llicències per a locals relacionats amb la nit, s’obre un període d’un mes perquè associacions de veïns, grups municipals i propietaris d'establiments puguin presentar al·legacions al pla del govern.
El nou model d’oci nocturn de Sabadell, tal com ha explicat el govern durant el ple municipal, té la intenció de regular l’oferta de forma descentralitzada i sense grans aglomeracions. Divideix la ciutat en quatre zones, a cadascuna de les quals delimita l’aforament de cada local i la distància mínima que ha de mantenir amb altres establiments d’oci nocturn. L’ordenança, per altra banda, també limita l’aforament dels espais religiosos i l’ús dels habitatges turístics.
https://www.diaridesabadell.com/2021/02/17/discoteques-sabadell-zona-hermetica/
Marta Morell (Podem) ha assegurat que el nou model compatibilitzarà el descans dels veïns i l’oferta de sales de diversos formats per al jovent. Lourdes Ciuró (Junts per Sabadell) ha realçat la necessitat d’apostar per un “oci sostenible, respectuós i de qualitat”. Sobre la nova ordenança, ha posat a sobre la taula “alguns dubtes que planteja la fórmula”, com per exemple que hi puguin haver locals de “menys capacitat, però més junts” que generin molèsties als veïns. Finalment, però, tots dos grups municipals han votat a favor de la nova ordenança.
Ciutadans s’ha abstingut en la votació. Adrián Hernández, portaveu del grup municipal, ha admès que no veu malament “tècnicament” l’ordenança, però ha criticat que s’ha donat molt poc marge de temps als grups municipals per arribar a un acord. El període d’un mes d’al·legacions, una vegada la regulació ja ha estat presentada i aprovada, li sembla insuficient.
La Crida també ha criticat la manera com s’ha impulsat l’ordenança. “Han optat per la via directa: l’aprovació inicial, un mes d’exposició i avall”, ha etzibat al govern el regidor Lluís Perarnau. El sentit de vot de la formació ha estat en contra, ja que consideren que “no s’ha treballat amb les associacions de veïns” per arribar al consens.
Per part d’ERC, Santi Valls ha exposat que s’hauria d’haver impulsat un procés participatiu, previ a la votació de la moció, abans que el procés d’al·legacions que s'obre ara. “Tots els diversos actors haurien d’haver aportat una visió global”, ha manifestat.
La regidora d’Urbanisme, Mar Molina, i la tinenta d’alcaldessa Montse González han defensat tant l’ordenança com el procés que s’ha seguit per impulsar-la. “Hem fet d’òrgan regulador. A partir d’ara, es faran les reunions amb agents, veïns i afectats”, ha contestat Molina a diferents portaveus. “No podem fer urbanisme a la carta, però estem oberts a treballar conjuntament”, ha afegit. González ha carregat contra l'anterior govern, per no haver impulsat cap ordenança per regular l'oci nocturn.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell El dispositiu pel pas del Tour de França es gestiona des de Sabadell
-
Sabadell
FOTOS | El dia de l’Orgull LGTBI+ s’inicia amb una manifestació
-
Sabadell
Dol a Ca n'Oriac per la mort de Resu Fernández, una històrica del moviment veïnal
-
Sabadell
FOTOS | Ja ha arribat l'hora de la piscina descoberta
-
Sabadell
Batucades, sopars populars i concerts: la Festa Major de la Serra d’en Camaró torna amb força
-
Sabadell
Dia de l'Orgull LGTBI+ a Sabadell: horari de la manifestació i la festa