ARA A PORTADA
Farrés assegura que la proposta de l’esquerra independentista “ja va fracassar fa dos anys”
- Joan Carles Riba: "Hi haurà canvis i volem sacsejar algunes seccions"
Publicat el
06 de juny de 2021 a
les 09:00
Actualitzat el
06 de juny de 2021 a les
10:33
L’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, treu ferro a la proposta de majoria alternativa, plantejada per la Crida i amb el suport d’ERC. Un canvi de govern implicaria un joc aritmètic complicat ara mateix: necessita un acord majoritari entre els partits independentistes –ERC, Crida i Junts–i Podem. “Ja ho van intentar fa dos anys i van fracassar”, apunta l’alcaldessa en declaracions al Diari després de conèixer la proposta de la formació alternativa.
“Uns fan el govern a l’ombra [ERC], els altres volen una majoria alternativa [Crida]... Mira, jo vaig governant. A mi el que em toca és governar”, considera l’alcaldessa, a qui no li fan respecte els intents de la Crida per configurar un nou pacte polític ni una possible moció de censura. Farrés recorda que Sabadell es troba en l’equador del mandat i, en aquest sentit, creu que l’oposició pressionarà més a partir d’ara. “Com més s’acostin les eleccions, més nerviosos es posaran”, analitza i en to propositiu i allargant la mà als grups de l’oposició afirma: “M’agradaria que fessin una oposició diferent”.
El Govern municipal –liderat pel PSC– té garantit el suport de Podem, amb qui té un acord a quatre anys vista. La relació entre els socis de govern són bones, segons expliquen ambdues parts. Fonts de Podem asseguren que el Govern “va a l’una” i que no hi ha intenció de fer un canvi de socis “a mig mandat”. “Les relacions són molt fluides”, asseveren.
Per la seva banda, Farrés destaca la “bona feina” de la regidora podemista i tinenta d’alcaldessa, Marta Morell: “Ha treballat per la ciutat. El PSC i Podem són dues formacions polítiques que s’entenen molt bé”, explica.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
La il·lusió mundialista omple els bars de Sabadell
-
Sabadell
FOTOS | La paella popular omple de germanor la festa major de Can Rull
-
Sabadell
Un experiment veïnal per reverdir la ciutat aposta per la gestió comunitària del verd urbà
-
Sabadell
Cremen 600 m² de matolls al Torrent del Capellà
-
Sabadell
Una petita explosió en un bar del carrer d’Aribau deixa un ferit lleu a Espronceda
-
Sabadell
Nit marcada pels incendis a Sabadell: sis focs mobilitzen els Bombers en poques hores