ARA A PORTADA
Vint-i-cinc anys després, el vincle Sarajevo-Sabadell es manté ben viu
- Mor un motorista en un accident a la C-16 a Sant Cugat del Vallès
Publicat el
16 de juny de 2022 a
les 20:30
Actualitzat el
17 de juny de 2022 a les
18:56
Sabadell i Sarajevo es van tornar a retrobar vint-i-cinc anys després. Aquesta vegada, però, en un escenari més institucional, lluny d'aquelles avingudes, carrers, escoles i teatres destruïts per la guerra de Bòsnia.
El Saló de Plens de l'Ajuntament, primer, i el Teatre Principal, després, van rememorar algunes de les vivències dels sabadellencs que van viatjar a terres balcàniques per conèixer de primera mà la situació sobre el terreny: "Desconec qui va prendre la meravellosa decisió d'allotjar-nos a casa de particulars, lluny d'hotels. Això ens va permetre impregnar-nos d'aquella gent", va explicar el president de la Creu Roja de Sabadell, Josep Masip. La Comissió ciutadana de Sabadell per Sarajevo va col·laborar en l'acolliment de 15 infants, entre els quals, Selma Zvirac, qui va intervenir en l'acte d'aquest dijous.
Així mateix, també van prendre-hi part la Coral Belles Arts i l'Orfeó de Sabadell, qui va interpretar l'himne de l'alegria, abans que el grafiter sabadellenc Werens acabés pintant les famoses roses de Sarajevo, símbol de la resistència.
Notícies recomenades
-
Sabadell
La Clínica Raquel Campos obre portes a Sabadell amb una aposta pionera per la ginecologia regenerativa
-
Sabadell
Joan Carles Torres i Gemma Montero assumeixen la coordinació de Sabadell En Comú Podem amb la mirada posada en el 2027
-
Sabadell
Entitats de la Creu Alta reclamen diàleg al Govern
-
Sabadell
89 dies fent vida a un pàrquing: “Cobro 1.400 euros i no trobo pis”
-
Sabadell
Més de 4.800 llars sabadellenques van haver de recórrer al bo social de la llum el 2025
-
Sabadell
Les fórmules dels estudiants de Sabadell per aprendre's el temari i "no morir" en època d'exàmens: "Gravo un àudio i el vaig escoltant"