ARA A PORTADA
-
FOTOS | Els carrers de Sabadell s'omplen de màgia per rebre els Reis d'Orient Jan Cañadell Puigmartí
-
Els preus que s'apujaran i abaixaran més el 2026 a Sabadell: el transport públic s’encareix, però TUS manté les bonificacions Marta Ordóñez
-
-
-
Els Merinals tenen la seva cavalcada dels reis d'Orient: "És tradició al barri des de 1980" Marta Ordóñez
Cercle d'Entitats: més urbanisme per aturar la davallada de l'activitat econòmica a Sabadell
- El professorat convoca dues jornades de vaga coincidint amb l'inici de curs
Publicat el 06 de juliol de 2022 a les 12:35
Actualitzat el 06 de juliol de 2022 a les 12:44
Quin és el paper que pot arribar a jugar l'urbanisme en una ciutat com Sabadell? Tres experts en la matèria –Josep Maria Carrera, Teresa Mira i Manel Larrosa–, convidats per Sabadell Cercle d'Entitats, en el marc de la darrera taula rodona de primavera-estiu del cicle de debats de ciutat, van compartir la seva diagnosi sobre la ciutat i com, a través de l'urbanisme, es pot transformar Sabadell. L'acte va estar moderat per l'ambientòleg Manel Cunill
Segons Carrera, coordinador del Pla territorial metropolità, la pèrdua progressiva d'activitat econòmica, principalment, de la indústria tèxtil, a la dècada dels noranta, ha fet que Sabadell hagi perdut pistonada respecte, per exemple, Barcelona: "El canvi que s'ha produït en aquests 20 anys ha estat brutal. Sabadell i Terrassa tenen més població que activitat econòmica, per tant, s'han convertit en ciutats dormitori", va detallar. Per mirar de revertir aquesta tendència va recomanar "actuar de manera urgent" en la construcció d'habitatges socials i generar més activitat econòmica: "L'edat d'emancipació dels joves l'any 2007, amb menys de trenta anys estava al 32%. Ara està al 16%".
D'altra banda, i en l'aspecte de la mobilitat, va defensar la importància de tenir una bona "malla ferroviària" amb una línia que unís Sabadell i Terrassa amb Granollers, sense la necessitat de passar per Barcelona: "En aquests darrers dotze anys no hem avançat gaire. Estem anant cap al model estàndard, i no com a un sistema multimodal. Hi ha un nucli principal de treball i al voltant ciutats dormitori. Sabadell ho pot fer diferent".
Per la seva part Teresa Mira va defensar un urbanisme que tingui present l'ecologisme i el canvi climàtic que estem vivint, on l'anella verda –Parc Agrari i riu Ripoll– guanyin protagonisme: "Tot allò que fem en els sistemes urbans té efectes al territori. Tot està interrelacionat".
Notícies recomenades
-
Sabadell
Un que no falla mai: el tortell de Reis es corona de nou
-
Sabadell
Un pessebre inèdit s’instal·la a la parròquia de Gràcia de Sabadell, amb santons de la Provença
-
Sabadell
Consulta quins són els carrers de Sabadell amb més risc de gelada
-
Sabadell
Un nou projecte per a l’antiga fàbrica Riba: 24 habitatges
-
Sabadell
El Meteocat activa l'alerta per neu i fred a Sabadell durant la Cavalcada de Reis
-
Sabadell
El barri del Poblenou celebra la 'Zambomba' en una jornada marcada per la tradició andalusa