ARA A PORTADA
-
Els Reis passen per Sabadell: cau part del primer premi de la loteria del Nen Jan Cañadell Puigmartí
-
FOTOS | Els carrers de Sabadell s'omplen de màgia per rebre els Reis d'Orient Jan Cañadell Puigmartí
-
FOTOS | Centenars de persones donen la benvinguda als Reis d'Orient a la cavalcada dels Merinals Jan Cañadell Puigmartí
-
Els preus que s'apujaran i abaixaran més el 2026 a Sabadell: el transport públic s’encareix, però TUS manté les bonificacions Marta Ordóñez
-
Sabadell té previstos 45.000 euros en projectes d’ajuda humanitària per a la població ucraïnesa
El consistori destinarà aquest any 45.000 euros del fons de contingència a tres entitats en resposta a la crisi humanitària a Ucraïna
- Restablerta la circulació a la línia S2 Sabadell d'FGC
Publicat el 22 de juliol de 2022 a les 11:10
El Ple de l’Ajuntament ha posat sobre la taula aquest divendres l’atorgament de tres subvencions directes en concepte d’ajuda humanitària a la població ucraïnesa. El consistori destinarà durant l'exercici 2022 un total de 45.000 euros del fons de contingència al Comitè Català per als Refugiats (delegació catalana d’ACNUR), Creu Roja i TACC, amb l'objectiu d'aportar el seu granet de sorra davant la crisi humanitària a Ucraïna.
Actualment, la Creu Roja a Barcelona està executant el projecte "Crisis a Ucraïna i països afectats” per respondre a les necessitats humanitàries de la població ucraïnesa, millorant l'accés de la ciutadania afectada a l'assistència humanitària, obstaculitzada per la situació del conflicte. L’activitat subvencionada té com a objectiu principal donar suport a l’enfortiment de les capacitats de resposta de la Creu Roja Ucraïnesa proporcionant articles de primera necessitat. La mesura espera garantir la reposició de l’estoc de material d’emergència (articles alimentaris i no alimentaris).
Per la seva banda, ACNUR, mitjançant el Comitè Català per als Refugiats, és una altra de les entitats perceptores de la subvenció. En aquest cas, treballa en la protecció de la família, suport psicosocial, lliurament de material de primera necessitat i béns bàsics per la supervivència, assessorament legal i activitats de sensibilització, entre d'altres funcions. Es tracta d’una estratègia que planteja el suport al poble ucraïnès des d'un punt de vista global, atenent les diferents sensibilitats existents. En concret, es proporcionarà protecció i assistència humanitària a les persones desplaçades internes afectades pel conflicte.
La tercera entitat que gestionarà la subvenció en benefici de la població ucraïnesa és Taller d'Art Cultura i Creació (TACC), amb el desenvolupament d’un projecte amb el suport de Brasov Community Fundation, adreçat a associacions de Romania que acullen refugiats. En aquest cas, el projecte inclou la formació de persones voluntàries locals i acompanyament durant el procés a través de professionals que aportin coneixements, estratègies, i tècniques. Les mesures posaran la salut mental i l'educació social no formal en l'epicentre.
El passat 24 de febrer es va iniciar un conflicte bèl·lic amb la intensificació i l'extensió dels bombardejos i atacs de l’exercit rus a tot el territori d’Ucraïna.
Notícies recomenades
-
Sabadell
La loteria del Nen, la darrera esperança del cicle nadalenc
-
Sabadell
Un pessebre inèdit s’instal·la a la parròquia de Gràcia de Sabadell, amb santons de la Provença
-
Sabadell
Consulta quins són els carrers de Sabadell amb més risc de gelada
-
Sabadell
Troben 18 nous porcs senglars morts dins el focus de Cerdanyola del Vallès
-
Sabadell
Un nou projecte per a l’antiga fàbrica Riba: 24 habitatges
-
Sabadell
El Meteocat activa l'alerta per neu i fred a Sabadell durant la Cavalcada de Reis