
ARA A PORTADA
-
Les cares que salven vides a Sabadell: sis professionals del SEM amb "molta vocació" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
La crònica i les fotos d'un matí d'agost des de l'ambulància: "Sabadell està ben atesa" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Irene Casado i Enric Arnella, de l'Astralpool CN Sabadell, plata al Mundial sub-20 Marc Segarra Rodríguez
-
“Tots els nens mereixen una joguina per Nadal”

- “Tots els nens mereixen una joguina per Nadal”
Publicat el 23 de desembre de 2022 a les 19:16
Els Reis d’Orient s’encarreguen de distribuir joguines, carbó i regals de tota mena durant la nit més màgica de l’any. I s’emporten pràcticament tot el protagonisme. Poc se’n parla de qui hi ha darrere de tot aquest entramat màgic: les persones que ajuden dia rere dia a enllestir tots els regals i garantir que tots i cadascun dels nens de la ciutat rebin la seva joguineta per Nadal. De nord a sud, d’est a oest.
La Rosa, la Montse, la Pepi i l’Anna, amb altres companyes, han preparat una cinquantena de lots amb tres o quatre joguines cadascun per a repartir-los entre “Tothom mereix una joguina per Nadal”, explica la Rosa Puig, que fa més d’onze anys que forma part de la comissió de joguines. “També ens arriben moltes persones sense papers que no poden entrar al circuit de serveis socials i venen a la parròquia directament a buscar algun detall pels menuts”, recorden.
[caption id="attachment_244278" align="aligncenter" width="700"]
/ VÍCTOR CASTILLO[/caption]
Es passen tot l’any engalanant i condicionant les joguines que reben de segona mà. Són reciclades, però estan impol·lutes. I és que cada dimecres de l’any destinen dues hores a deixar ninots, nines i jocs de taula com si fossin per estrenar. De fet, als lots hi ha productes nous i reciclats. I, molts cops, es fa difícil diferenciar-los. “No tot s’hi val, fem abans una selecció, perquè a vegades ens arriben joguines que... Déu-n’hi-do!”, explica la Pepi.
Més gent necessitada, més joguines, més solidaritat. Cada cop reben, a la parròquia, més mostres de solidaritat per part de sabadellencs. Escoles de la ciutat, donacions de les botigues Vilalta, Masclans i Figuerola, empreses com Hermex, Toys IMC, gent que porta joguines a títol individual o donen diners a la parròquia... “Això és una feina i gràcies a tots”, diu. Hem omplert dos carros plens de joguines noves, tot amb donacions que hem rebut”, diu. No només elaboren els seus propis lots , també envien joguines a la Creu Roja, en aquests casos , per estrenar.

Notícies recomenades
-
Sabadell Sabadell, entre els municipis avisats per "perill alt d'incendi", emmarcat en el Pla Alfa
-
Sabadell El correbars de la Festa Major de Sabadell d'aquest any ja té temàtica
-
Sabadell FOTOS | Les temperatures han assolit els 38,1 °C aquest cap de setmana a Sabadell
-
Sabadell Sabadell deixa empremta en la primera diada castellera nòrdica a Estocolm
-
Sabadell Com conviuen els sabadellencs amb l’onada de calor extrema?
-
Sabadell Ensurt per un incendi de matolls a Sabadell