ARA A PORTADA
Joan Mena (En Comú Podem): "És evident que Ca l'Estruch ha quedat petit"
Crear un mapa per planificar l'activitat cultural és una prioritat per la formació
- Preocupant sequera del Sabadell: només un gol a casa en els últims cinc partits
Publicat el
13 de febrer de 2023 a
les 14:59
En Comú Podem Sabadell ha avançat alguns dels eixos del programa de les eleccions municipals de maig en matèria de cultura. Per potenciar "una ciutat d'artistes", recuperar influència i ser una referència a l'àrea metropolitana, ha defensat el candidat de la formació, Joan Mena. La descentralització d'activitats, l'aposta per nous equipaments i l'autogestió d'espais per part d'entitats són algunes de les mesures que s'ha compromès a impulsar, en cas d'entrar al futur Govern de la ciutat.
Crear un mapa cultural a Sabadell és una prioritat, segons el candidat. Des de l'últim Govern d'Antoni Farrés, ha expressat, no s'ha actualitzat cap document com aquest per planificar l'oferta cultural i els equipaments.
Sobre la creació de nous espais culturals, ha afirmat que "la cultura ha de tenir un paper important" a l'hora d'aprofitar patrimoni industrial "abandonat i deixat". Fan falta més equipaments, defensa: "És evident que Ca l'Estruch ha quedat petit", ha posat d'exemple in situ, on ha convocat la roda de premsa de dilluns al migdia.
Fer arribar millor la cultura a tots els barris és un altre dels eixos programàtics de la formació. Això implica, segons Mena, reforçar propostes com el SBD ON. Un altre dels problemes que percep la formació és que les entitats culturals estan massa "encotillades" pels horaris dels equipaments, en què creu que haurien de tenir més pes en la gestió.
En els pròxims dies, el Congrés iniciarà els tràmits per a una nova llei d'ensenyament d'estudis superiors artístics. El candidat s'hi ha referit per proposar que Sabadell ho aprofiti.
Notícies recomenades
-
Sabadell
La Clínica Raquel Campos obre portes a Sabadell amb una aposta pionera per la ginecologia regenerativa
-
Sabadell
Joan Carles Torres i Gemma Montero assumeixen la coordinació de Sabadell En Comú Podem amb la mirada posada en el 2027
-
Sabadell
Entitats de la Creu Alta reclamen diàleg al Govern
-
Sabadell
89 dies fent vida a un pàrquing: “Cobro 1.400 euros i no trobo pis”
-
Sabadell
Més de 4.800 llars sabadellenques van haver de recórrer al bo social de la llum el 2025
-
Sabadell
Les fórmules dels estudiants de Sabadell per aprendre's el temari i "no morir" en època d'exàmens: "Gravo un àudio i el vaig escoltant"