
ARA A PORTADA
-
-
VÍDEO | Les fonts ornamentals de Sabadell tornen a brollar després de més de dos anys de sequera Marta Ordóñez
-
-
MAPA | Sabadell preveu 351 pisos socials dins del pla d’habitatge de la Generalitat Albert Acín Serra
-
Queixes a Can Rull per les velocitats: “El carrer sembla una autopista, cal que frenin aquestes conductes” Marta Ordóñez
Entitats ecologistes s'oposen als canvis urbanístics al riu Ripoll
La Plataforma en Defensa del riu Ripoll demana que l'Ajuntament faci un nou tràmit d'aprovació inicial

- Barberà reivindica el Nadal "més autèntic"
Publicat el 27 de novembre de 2024 a les 13:15
Actualitzat el 28 de novembre de 2024 a les 16:23
La Plataforma en Defensa del riu Ripoll ha alçat la veu en les últimes hores per exigir al Govern local que faci marxa enrere en les ordenances urbanístiques que han d'impulsar l'activitat industrial a l'entorn fluvial de Sabadell. El col·lectiu va fer dimarts una roda de premsa per denunciar el que consideren "un abús urbanístic de nous usos", que provocarà "més intensitat i aforament de vehicles, mercaderies i persones" amb la corresponent "contaminació atmosfèrica, lumínica i de soroll vers el Ripoll".
"L'Ajuntament no ha convocat la Taula del Rodal, que sempre rep la informació abans que es prenguin les decisions municipals. No entenem que en un procés participatiu se'ns menystingui d'aquesta manera. Hi ha entitats locals que no se n'han assabentat. Demostra que no hi ha voluntat d'escoltar les veus d'aquests actors", resumeix Joan Carles Sallas, president de l'ADENC, una de les associacions que integren la plataforma. El grup acusa l'executiu sabadellenc de "manca de projecte" per al riu. "No hi ha prioritat municipal per a la preservació i naturalització dels entorns fluvials", lamenten. Per aquest motiu, les entitats i persones adherides a la plataforma han decidit rellançar el projecte per a preparar accions en contra de la modificació del PGMOS -Pla General Municipal d'Ordenació de Sabadell- de les zones industrials del Ripoll.
[caption id="attachment_324167" align="aligncenter" width="700"]
Acte d'aquest dimarts a Sabadell | Cedida[/caption]
"Emplacem a tota la ciutadania que estima i viu el Ripoll a ajudar-nos en les mobilitzacions que es realitzaran per lluitar contra aquest pla urbanístic post Surf City", van remarcar en un comunicat. "No entenem que no hi hagi l'Oficina del riu Ripoll, que no s'hagi rehabilitat cap edifici, ni s'hagin obert expedients per fàbriques que estaven fent abocaments al riu... Estem en contra que algunes de les finques que s'han naturalitzat a la llera del riu es replantegin per a fer indústria. S'haurien d'haver desqualificat i convertir-ho en sòl no urbanitzable. No pot ser que trenta anys després, el pla urbanístic no ho hagi fet", qüestiona Sallas, que considera que el nou plantejament "només beneficia els propietaris privats del riu".
Per això, el col·lectiu demana que l'Ajuntament faci un nou tràmit d'aprovació inicial. "Cal incloure les al·legacions que vam presentar el 15 de novembre, que encara no hem obtingut resposta, i fer una nova exposició pública". "El riu Ripoll no es pot considerar sòl urbà", sentencia el portaveu, exigint accions per fer front al canvi climàtic.

Notícies recomenades
-
Sabadell Oriol Cruz: el delineant més conegut per la seva faceta d’imitador
-
Sabadell Alerten d'un fals treballador o voluntari que utilitza Càritas per guanyar-se la confiança de vianants i comerços de Sabadell
-
Sabadell Atropellament a tocar de la plaça d'Espanya de Sabadell
-
Sabadell Abonament a les piscines, preus, cursets de natació i totes les activitats d'estiu a Sabadell
-
Sabadell VÍDEO | Així llueixen les fonts del passeig de la Plaça Major a la nit
-
Sabadell Rescaten una persona per un problema mèdic a la Rambla