ARA A PORTADA
"Tolerància zero" després de les últimes ocupacions il·legals a Sabadell
En els últims mesos s'ha posat el focus en naus i immobles de barris com Gràcia
- "Tolerància zero" després de les últimes ocupacions il·legals a Sabadell
Publicat el
21 de febrer de 2025 a
les 12:04
Actualitzat el
21 de febrer de 2025 a les
17:02
Les ocupacions il·legals són una pràctica estesa a Catalunya. Sabadell no esquiva el problema, amb casos com l'alertat recentment pels veïns del carrer de Samuntada. Les últimes dades municipals apunten que el 2024 va tancar amb 1.427 immobles ocupats, quinze menys que l’any anterior i cinquanta menys que el 2022.
Els casos coneguts se succeeixen i no només afecten blocs amb immobles buits, sinó que també arriben a naus i locals. L’exemple més recent és el del carrer de Boccaccio, a Gràcia. En el mateix barri, el novembre es va desallotjar una nau al carrer de Jacint Verdaguer on vivien unes quaranta persones. L’illa d’edificis abandonats havia patit diverses ocupacions, fins que els tribunals van donar llum verda al desnonament. En altres casos, com a la carretera de Prats, a la Creu Alta, l’espai desmantellat havia esdevingut un magatzem d’objectes robats.
Notícies recomenades
-
Sabadell
La Clínica Raquel Campos obre portes a Sabadell amb una aposta pionera per la ginecologia regenerativa
-
Sabadell
Joan Carles Torres i Gemma Montero assumeixen la coordinació de Sabadell En Comú Podem amb la mirada posada en el 2027
-
Sabadell
Entitats de la Creu Alta reclamen diàleg al Govern
-
Sabadell
89 dies fent vida a un pàrquing: “Cobro 1.400 euros i no trobo pis”
-
Sabadell
Més de 4.800 llars sabadellenques van haver de recórrer al bo social de la llum el 2025
-
Sabadell
Les fórmules dels estudiants de Sabadell per aprendre's el temari i "no morir" en època d'exàmens: "Gravo un àudio i el vaig escoltant"