Les fonts del passeig de la Plaça Major comencen a tornar a estar operatives. Després d’un període d’inactivitat per tasques de manteniment, motiu pel qual van quedar tancades a principis de juliol, l’Ajuntament de Sabadell les ha tornat a activar progressivament. A hores d’ara, ja tornen a funcionar les que hi ha més pròximes a l’estació dels FGC, mentre que continuen a l’espera les que hi ha més a prop de la cortina d’aigua i aquest element. En tot cas, fonts municipals mantenen que la previsió és que totes estiguin en marxa durant la Festa Major, que se celebrarà des d’aquest divendres fins dilluns, del 4 al 7 de setembre.
Reobren refugis climàtics
Aquest dimarts, 1 de setembre, reobren diversos equipaments que actuen com a refugi climàtic i que han estat tancats durant el mes d’agost. Així, els centres cívics del Poblenou, la Creu Alta - Cal Balsach, Sant Oleguer i Torre-romeu reobren després d’estar tancats el darrer mes.
En el cas de la biblioteca Vapor Badia, per exemple, recupera l’horari de dilluns de 15.30 h a 20.30 h; de dimarts a divendres de 9.30 a 20.30 h i dissabtes de 10 a 19 h. Aquest equipament ha estat un dels que s’ha recuperat aquest estiu, després que el de l’any passat quedés tancada per obres. Enguany també s’ha incorporat a la xarxa de refugis climàtics la plaça de Gernika de Can Llong, renovada. I també han entrat a la llista els jocs d’aigua del parc de les Aigües.
Una altra novetat dels refugis climàtics de Sabadell és l’ampliació de l’horari dels centres cívics durant el mes de juliol: la majoria estaran oberts de dilluns a divendres de 9 h a 21 h i més de la meitat obriran també els caps de setmana.
D’altra banda, La Bassa ha tancat aquest dilluns, 31 d’agost, la temporada. Les piscines de Ca n’Oriac i Campoamor ho faran dilluns 7 de setembre i, Olímpia i Can Marcet, diumenge 13 de setembre.